Jump to content

Film om håndvåpenjakt.


.30 Herrett

Recommended Posts

"som minna om jakt"

 

Mulig det, men vet fra mine egne filmklipp vedr. egen håndvåpenjakt - at det ligger noe mer bak klippet enn hva man kan forstå :wink: som uinnvidd (?).

Og hvor mange gidder å sitte å se på en film hvor man smyger i 2 t, og at et eller annet dyr skremmer bort objektet - slik at man må starte fra børjan av igjen :?

 

Du skal jaggu ha tålmodighet - hvis du gidder å se film om alt forarbeidet for 8-10 skuddsituasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Heilt klart, skuddscenene er klimakset i einkvar jaktfilm meinar no eg. Mykje kan seiast om mr. Mark Sullivan, men underhaldande filmar lagar han iallfall. Og at nokon lagar liknande filmar med handvåpenjakt bør applauderast. Eg funderar faktisk på å bestille ein kopi av L.C. Thompson-filmen sjølv. Om nokon har tips om andre handvåpenjaktfilmar, gjerne frå Afrika, så kom med dei.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ihvertfall bedt .30 Herret om å bestille èn til meg samtidig.

 

Det er jo ikke såååååååå mange håndvåpenfilmer å velge mellom :(

 

Har iløpet av mine år i Afrika - alltid hatt planer om til slutt å få til en 30 min film, men kvaliteten/utstyret/kunnskapen skorter.

Så klippene jeg har fått til - blir for egenvisning "heime i stua"!

 

Og når man rusler alene der nede - er det begrenset hva man klarer å få til av filming - samtidig med at man skal jakte/skyte.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg la merke til her var effekten av et såpass nusselig kaliber som 44 magnum mot noe så lite nusselig som en Asiatisk vannbøffel :D Er nok en god skytter dette...

 

.44 mag og skikkelig tunge kuler skal ikkje undervurderast, kaliberet har vist seg kapabelt til å ta ned skikkelig stort vilt. Dette er nok noko Shadob har erfaring med og kan fortelle meir om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...