Jump to content

Kan dies settet være for romslig?


Misty

Recommended Posts

@misty: er de hylsene du ikke klarer kamre skutt i ditt våpen?

kamrer de før de er presset?

 

eller er det hylser skutt i andre våpen?

 

du kan få en kombinasjon av trangt kammer og romslig die. da får du det problemet du nevner.

 

jeg løser det ved å dreie av bittelitt på bunnen av sizedien. men det betyr igjen at man må tenke når man justerer dien etterpå. om man da justerer dien for langt ned kan man presse hylsa for mye å man kan man sette skuldra for mye tilbake, og kan få for stort patronspill som kan føre til hylseseparasjon. derfor må man tenke seg om før man begynner med sånne ting .

Link to comment
Share on other sites

Har lese her eller på sluttstykket at det i einkelte tillfeller må slipast/dreiast av på lengda på diene.

Men reknar med at dei som har gjort slikt svarer fort.

 

stemmer, dette må ofte til når man bruker ett merke dier i ett annet merke presse/hylseholder.

feks så bruker jeg dillon 223 dier i en hornady AP presse, hylsene etter pressing stikker 1mm ut av tolken som holder saami specs. så her må det fil til, en vakker dag....

Link to comment
Share on other sites

jeg løser det ved å dreie av bittelitt på bunnen av sizedien. .

 

Ett lite tips, hylseholdere er billigere enn diesett..... :wink:

Drei av en hylseholder istedet, du oppnår samme funksjon, og du har ett "ubesudlet" diesett.

Ditt neste kammer er kanskje ikke så trangt. :D

Link to comment
Share on other sites

Drei av en hylseholder istedet, du oppnår samme funksjon, og du har ett "ubesudlet" diesett.

Ditt neste kammer er kanskje ikke så trangt. :D

joda, det er også en løsning.

men jeg har karusellpresse og co-ax. så... det funker dårlig.

 

dessuten trenger man jo ikke skru diesettet helt til bunns om neste kammer ikke er like trangt ;)

Link to comment
Share on other sites

Takk for fine tips!

Dette høres fornuftig ut. De hylsene jeg har skutt går glatt inn uten noen problemer.

Problemet er hylser som er skutt med andre våpen.

Ser en løsning på problemet, skal finne meg en proff i nærmiljøet! :)

 

Hei..

 

Dette er viktig.

Når du skall ladde hylser som har vært skutt i andre våpen så må du "alltid" helpresse hylsene.

Det kan og være lurt å sjekke lengden på hylsene etter du har helpresset hylsene og.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...