Jump to content

Bushnell Elite 4200


tarlokar

Recommended Posts

Jeg har en 2,5-10X50 med opplyst retikkel og har gode erfaringer med den jeg og. Optisk så ble jeg overrasket da jeg kjøpte den, og det eneste jeg syns er litt negativt er at retikkelet kan dekke noe mye på 100m så det er ikke noen kikkert hvis du skal tyne BR samlinger.

Jeg selger for øvrig min nå siden jeg ønsker en kikkert med litt mindre retikkel.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heisan.

 

Jeg har noen spm ang vurdering av kikkert. Ser at det ofte skrives at kikkerter er bra eller mindre bra, "godt fornøyd" og liknende. Hva betyr det i praksis?

 

Skjønner at man legger forskjellig grunnlag til grunn for vurderingene, men det kunne vært fint å vite om det er skumringsverdier, nøyaktighet på klikkjustering, optisk klarhet osv, osv som gjør kikkertene til brukbar eller ikke.

 

Kan da noen fortelle oss om Bushnell Elite 4200?

 

Prikken

Link to comment
Share on other sites

Heisan.

 

Jeg har noen spm ang vurdering av kikkert. Ser at det ofte skrives at kikkerter er bra eller mindre bra, "godt fornøyd" og liknende. Hva betyr det i praksis?

 

Skjønner at man legger forskjellig grunnlag til grunn for vurderingene, men det kunne vært fint å vite om det er skumringsverdier, nøyaktighet på klikkjustering, optisk klarhet osv, osv som gjør kikkertene til brukbar eller ikke.

 

Kan da noen fortelle oss om Bushnell Elite 4200?

 

Prikken

 

kan bare svare for meg.

 

Nøyaktighet på klikk: virker meget bra, kan skru fram og tilbake så mye du vil, treffpunktet kommer etter.

Min kikkert har 1/4" / 100yrd klikk.

 

Skumring: har testet den lite, men det lille som jeg har prøvd virker bra. Sammenlignet med en Swaro Habicht 3-12*50, er den ikke like bra, men henger ikke så mye etter. Sett i forhold til prisforskjellen så er de nærmere hverandre i ytelse enn man skulle tro.

 

Optikk: Sammeligna med Swaro'en er den selvsagt ikke like skarp, men dette gjelder først og fremst i ytterkantene, selve senter virker (i mine øyne) ganske likt.

 

Prismessig fikk jeg denne kikkerten under markedspris, jeg betalte 3200,- , markedspris er vel rundt 6000,- tror jeg. Blir vel rundt 3500,- fra usa. I Prisleiet 6000,- er det jo flere merker som man kan prøve, leupold, nikon++ Har ikke prøvd disse.

 

Kikkerten har rainguard, hvordan denne virker i forhold til f.eks. Lotutec (Zeiss) vet jeg ikke, men skal teste den mot kikkerten til en kompis når det passer.

 

Dette var mine erfaringer, sikkert flere som kan henge seg på...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...