Jump to content

valmet hunter (petra)


cita

Recommended Posts

Finnene bruker den i stor utstrekning og med godt resultat. Jeg har også sett en del ombygde bøsser. Bøssene har blitt til en bullpup variant, med lydemper. Bøssa er da ikke lengre enn ei vanlig norsk jaktrifle.

 

Det synes meg som om det måtte være omtrent den perfekte hundeførerbøsse, ei glimrende hjortebøsse i trangt terreng og helt ut tilfredstillende på all elgjakt.

 

Presisjonsmessig er det ingen heksekunst å få de til, og klarer man å overse den idiotiske patenten med støvdekslet, ligger alt til rette for glede og samvær.

 

Personlig synes jeg det er rart at ikke flere ser den muligheten som ligger i ei konvertert Petra.

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

 

Har en petra i 308win. Denne har fått laget en sidemontasje og har lyddemper. Skyter fint 5 skudd på ca 30mm med div militær ammo. Har ikke skutt med noe jaktammo i den enda men den forige eieren bruke Lapua Mega og sa 5 skudd innen 40mm var vanlig. Den har fått nytt avtrekk og kolbe(tommelhull) så den er ikke helt orginal lenger men den var slik da jeg kjøpte den og den er veldig bra og god og skyte med. Ga 7000 kr for denne ombygde varianten pluss noen magasiner samt de orginale delene som er byttet ut. Syns det var en god pris da de ikke er mange på markedet og denne har vært på sako fabrikken og fått nytt løp og overhaling av mekanismen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...