Jump to content

M98 prosjekt


villreinjegeren

Recommended Posts

Har en M98 fra 1939 som skal lide den blide skjebne og bli en 416 Taylor med tid og stunder.

 

Det første som skal skje er sand/glassblåsing og polere vekk alle ørner og hakekors.

 

Så polering og blånering, så skal det på en M70 sikring med stål boltmuffe.

 

Sluttstykket skal poleres blankt, med smidd hevarm .

 

Det skal på ei Syntstokk eller laminatstokk med klassisk rett stokk.

Løp, er noe usikkert, ett eller annet skal det bli, douglas eller Shilen. Montering av nye åpne sikter.

er det noen av dere som kjenner til gode løpsemner, og eventuelt noen som skal selge ett.

_________________

Hallgeir Gravråk

hunting high and low

 

Selger av jaktreiser fjern og nær, elsker Afrika.

kan alltid gi ett godt tilbud

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kvifor ikkje prøve Lilja barells? Brukes mykje av BR folks i "Statene" og elles. Las om denne produsenten på fleire forum og får inntrykk at dette er prima vare. Ole B.Vatland og Rafdal kan skaffe disse, viss ikkje eg tek feil her. Nå er dollaren lav, så..

Border har vore gode, men høyrer at kvaliteten varierer frå lot til lot.

 

L.Walther har alle og emner er jevne og gode.

 

Lukke til med prosjektet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle vel tro at en helt vanlig LW løp duger på en rifle i 458 Win Mag Ackley Improved. Det blir vel ikke så mye benkskyting på 300 meter + med den? :lol:

 

Hva slags åpne sikter har du tenkt å sette på? Recknagel lager en front sikte som heter "Masterpiece" som er ganske kjekt. Du kan enkelt bytte ut korn for å regulere høyden avhengig av ladninger. Hvis du vurderer en tradisjonel express skur, ville jeg ha holdt meg til en enkel stående stolpe, uten oppvippbare blader foran. Det ser tradisjonelt ut med blader for 100 m, 200m etc, men i praksis så er det ganske mange som har opplevd at et slikt blad har blitt vippet opp av seg selv når man sniker seg gjennom tett bush...

 

Jeg hadde også vurdert om M70 sikringen skulle bare ha 2 posisjoner: sikret (med låst bolt), og usikret.

 

KISS metoden er ganske greit på en slik børse. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå har Fossdal fått låskassa, og etterhvert blir den en Mauser Spezial i 458 Win Mag Ackley Improve

Takker dere alle for innspill, skal prøve og holde tråden oppe og holde dere oppdatert i prosjektet.

 

Lykke til, gutt!

Synd du gikk bort fra min favoritt, 416 Taylor, men 458'n gjør vei i vellinga den også...... :wink:

Og du............når du får formskutt noen hylser, så er et mulig jeg kommer og beslaglegger ei hylse. :wink:

 

Keep us updated! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nå har Fossdal fått låskassa, og etterhvert blir den en Mauser Spezial i 458 Win Mag Ackley Improve

Takker dere alle for innspill, skal prøve og holde tråden oppe og holde dere oppdatert i prosjektet.

 

Lykke til, gutt!

Synd du gikk bort fra min favoritt, 416 Taylor, men 458'n gjør vei i vellinga den også...... :wink:

Og du............når du får formskutt noen hylser, så er et mulig jeg kommer og beslaglegger ei hylse. :wink:

 

Keep us updated! :lol:

 

Det er i orden :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...