Jump to content

Jaktfelt Ås sønd. 22/02


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Ås Jff har sitt årlige jaktfeltstevne på søndag. Kort og fin løype og passer selv for de med et lite handicap, (som meg selv). Det blir årets første stevne for meg. Har ikke tatt i børsa siden bukkejakta, men det går vel bra det får jeg håpe. :D:D

Link to comment
Share on other sites

ok.. kan prøve meg på en liten forklaring

 

 

ta av e-6 ved korsegården...

kjør mot Ås "sentrum"

kjør igjennom dette "sentrum" helt til en rundkjøring (i ett T kryss)

ta til høyre

 

følg denne veien til kroer... ta av mot Kroer kirke

følg videre her til du er ved skytebanen.. den syns ikke fra veien

du må ta av til høyre mener å huske det stod skilt..

 

kanskje ikke beste forklaring.. men husker ikke hva banen heter..

ellers hadde jeg lagt til en Gulesider Kart link

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig for en midlertidig handikappet å delta her? Er det mulig å skyte alle postene sittende og eventuellt med reim. Har vært igjennom en skulderopperasjon og skrudd den fast igjenn. Har derfor begrenset bevelighet og styrke i venstrearmen. Det er ihvertfall ikke mulig med stående strak arm.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noen racer på Gulesider og kart, så det ble en fryktelig lang link. Men banen ligger her iallfall. Kommer du fra Ås, så ligger den akkurat over en bakketopp og kan komme brått på. Banen heter forøvrig Ålerudmyra. Så får dere zoome ut og inn i kartet til dere finner ut av det.... :D

 

Kart: http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6610092.34842%26lon%3D605545.44404%26zoom%3D14%26layers%3DB0000%26userLon%3D605675.7541128919%26userLat%3D6609366.030041826%26tab%3Daddress

 

 

Sigurd

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Er det mulig for en midlertidig handikappet å delta her? Er det mulig å skyte alle postene sittende og eventuellt med reim. Har vært igjennom en skulderopperasjon og skrudd den fast igjenn. Har derfor begrenset bevelighet og styrke i venstrearmen. Det er ihvertfall ikke mulig med stående strak arm.

 

Jeg kan ikke svare på stevneledelsens vegne, men skulle tro at de ville gjøre et untak for deg. Ellers kan du ringe Jon Asper som er stevneleder og høre. 90577861. Nr står i terminlista også.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da var første stevne i år unnagjort. Holdt koken til siste holdet men der glapp det. Rådyr stående på 145 m. Det ble 134. Hvordan gikk det med dere andre som var der ?

Link to comment
Share on other sites

Gikk mye bedre enn Lygna på lørdagen. Mister for yme poeng stående og gikk på en alt for hard smell på siste selv. Dro før resultatet blei slått opp, men telte meg fram til 110. Mista 14poeng på rådyrfandenskapet... Men fortsatt lenge igjen til NM så bare og trene for harde livet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må først takke for at jeg kunne være med å skyte. Det er godt å kjenne at man fortsatt kan holde i ei rifle.

Det tok litt tid før jeg hadde klart å strekke ut muskler og sener slik at armen kom noe lenger frem enn avtrekksbøylen.

Skjøt sittenede på alle holdene. Mange synes nok at poengsummen på 134 var dårlig, men jeg er meget fornøyd.

Det var på hold 1 og 5 jeg slet mest, jeg begynte post 4 og sleppe skuddene til venstre. Begynte å bli sliten i armen. Innertreffet på rådyret var såpas stor (for en som sitter med reim) at dette ikke betydde noe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...