Jump to content

Hjelp til Dan Wesson 44 mag


6-speed

Recommended Posts

Da min tidligere forhandler og børsemaker ikke lenger er i stand til å hjelpe meg, prøver jeg her. Avtrekkermekanismen låste seg etter at jakta på juletreet var over, får ikke spent hanen, og det virker som det er en bit som er røket av bak avtrekkeren. Tidligere nevnte børsemaker pratet på spesialverktøy, og siden jeg aldri har vært inne i mekanismen søker jeg hjelp til dette.

Er det noen her med deler eller kjennskap til en over 12 år gammel Dan Wesson, så send meg en PM el.

Har andre håndvåpen, men den er liksom kongen.

Link to comment
Share on other sites

Mod 44 har ikke sideplate, som mod 15. Hanen må trekkes til bakre stilling. slagfjær låses med skruen som sitter i ramma. akse til hane taes ut, knast bak avtrekkerbøyle trykkes fram og avtrekkerbøyle draes ned. Da kan hanen løftes opp og ut og avtrekkerbøyle med avtrekker, hånd og overføringsplatefjærnes samlett.

Link to comment
Share on other sites

Mulig styringa til slagfjæra har forkludrett noe. Slå ut bolten til hanen og ta ned avtrekkerbøylen som beskrevet. Du vil sikkert få ut hanen og får tak i slagfjæra. Sikkert fikkel å få den på rett plass, men med trykk gjennom hanesporet i ramma, bør det kunne gå. Du må under montering feste slagfjæra i spent stilling med med skruen jeg tidligere nevnte, den løper fritt i hullet til skjefteskruen og holder fjæra spent ved å være skrudd inn i styringa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har det vært like før hele magnumen gikk i Glomma. Mekanismen er på tur, men vil ikke ut. Det blir noen rare vinkler. Ringte til en hyggelig børsemaker som så frem til å få jobbe med den, så da skal jeg overlate det til ekspertisen. Skal samtidig få fikset på litt slark i tønna, og fikse litt på avtrekket.

Takk til alle som har kommet med gode råd, men jeg er trygg på at dette ble den beste løsningen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da min tidligere forhandler og børsemaker ikke lenger er i stand til å hjelpe meg, prøver jeg her. Avtrekkermekanismen låste seg etter at jakta på juletreet var over, får ikke spent hanen, og det virker som det er en bit som er røket av bak avtrekkeren. Tidligere nevnte børsemaker pratet på spesialverktøy, og siden jeg aldri har vært inne i mekanismen søker jeg hjelp til dette.

Er det noen her med deler eller kjennskap til en over 12 år gammel Dan Wesson, så send meg en PM el.

Har andre håndvåpen, men den er liksom kongen.

Søk på google,der finner du mye,Dan wesson 44.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...