Jump to content

Hva kan en få igjen for rådyrgevir


Påsan

Recommended Posts

Hei.

Dette er en av de dagene jeg helst ikke skal prate med folk, men jeg vil komme med et spørsmål.

 

Jeg hadde 3 rådyrgevir liggende i fryseren her jeg bor på internatet. Da jeg skulle plukke de opp i sta, var alle borte. Jeg spurte hvor det hadde blitt av dem, og fikk dette svaret: "Men de har vi da kastet" :evil:

 

Jippii. To store bukker som var forhåndsbedømt til hhv. sølv og bronse. Den tredje var en liten 4-tagger.. :cry:

 

Disse trofeene har jeg jobbet NOE hardt for å få. Hele sommeren gikk med til å være i skogen og se etter feiinger og andre markeringer. Den lille bukken skaut jeg i los for dachsen min, det hadde vært et fint minne å ha på veggen hjemme.

 

At de er uerstattelige er jo klart, jeg kan aldri få tilbake dem. Spørsmålet mitt er hvor mye penger folk gir for trofeer de kjøper. Kjenner en som har solgt noen trofeer, og har fått noen tall av han...

 

Om jeg ikke får tilbake gevirene (noe jeg selfølgelig ikke får), skal jeg ha "oppreisning" :lol:faen-i-helvete

 

Påsan

Link to comment
Share on other sites

Kondolerer. Dette er det verste jeg har hørt. Bare vi som driver med dette skjønner hva det betyr å miste horn... Tror jeg hadde klikka hadde det skjedd meg. Hiver vel heller ut andre spisbare ting fra fryseren for å få plass til uferdige skaller.

 

Dette kan man ikke sette noen pris på. Affeksjonsverdien er jo skyhøy! Eneste plaster på såret måtte vel være en tur til Ungarn inkludert tre medaljebukker...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke sjøl er forsikret, så tror jeg du må gå veien via internatet/skolens forsikring. Tror dette blir mer en forsikringssak enn søksmål om erstatning spør du meg. Går ikke det så må du vel anse saken som tapt, og gi de skyldige en tupp i ræva med vernestøvelen.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder trofe så er vel det noe som er uerstattelig da du aldri får igjen de samme trofeene så dette var utrolig trist :(

For jegere så vil det nok ikke vært aktuelt å betale noe særlig for gevir som ikke vi har skutt selv, men det er klart at du kunne sikkert fått litt for de 2 store gevirene til samlere uten at jeg tør å tippe på hvor mye :!:

Tror nok desverre ikke du kommer noe vei med denne saken da de som kastet de ikke skjønner verdien beklageligvis :roll:

Men du må bare ha lykke til og håper du får en oppreisning som et plaster på såret :!:

Går ut fra du legger ut svar på hvordan det går med denne saken :!:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke lov med snikreklame for å oppnå egen vinning OTS :mrgreen:

 

(Trodde ikke det stod såååå dårlig til...)

 

Til Påsan: Tapt er tapt og dumt er det. Ikke det beste å drive kollektiv bevaring av noe så hellig som jakttrofé. Tipper du sikrer deg bedre neste gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tja, har prata litt med noen folk her på bruket nå..alle er vel sjønt enige over hvor irriterende det var. Men tro det eller ei; neste år skal jeg gå kurs i naturforvaltning; og i den anledning kunne jo vi gutta dra på en bukketur i Slovakia som et "plaster på såret"..i tilleg til reisen får vi innføring i viltforvaltning der nede..

 

Men bukkene er jo fortsatt borte da, og tilbake kommer de ihvertfall ikke..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...