Jump to content

Fabrikkladet Rhino!!


Krieghoff Optima

Recommended Posts

Hei hei Krieghoff Optima

 

Jeg har ikke stor erfaring med Rhino selv. Jeg har kun bare så vidt testskutt noen få fabrikkpatroner i dobbeltrifla, og kan ikke bruke de. Fikk ikke samskyting mellom pipene. Men jeg kommer nok til å se på om det går an å bruke de i boltriflene mine etter hvert.

 

Til nå har jeg brukt alt fra Hornady blyspisskuler til diverse premiumkuler, og har endt opp med Woodleigh.

 

Men det er flere andre som er meget begeistret for Rhino her inne. Se blant annet på denne tråden:

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=54&t=11406&st=0&sk=t&sd=a

Rhino blir omtalt et stykke ut i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Har du erfaring med Rhino?? isåfall så vil jeg gjerne høre
Hvis Rhinokula leverer like bra i mellomkaliber som den gjør i finkaliber, er det ei kule med glimrende terminalballistikk. Jeg har hatt gleden av å skyte noen gås med 50gr .224" Rhino Solid Shank i 980 m/s, og til slik bruk er den helt topp. Bittelite hull inn, nøyaktig dobbelt så stort hull ut, ikkeno' søl eller grassering av maten. Du kan se bilder av en 50gr .224" Rhino skutt i våte aviser i Kjell Olavs kuletest .223Rem. Jeg har vært veldig fornøyd med hva den kula leverer i viltet, selv om jeg nå har bytta til ei kule med bedre vindegenskaper. Rhinokula har en horribel BC, så den egner seg ikke så godt i vind. Jeg har vært såpass fornøyd med 50gr Rhino i .224" at 75gr Rhino i 6mm ligger høyt opp på lista mi over mulige kandidater til tiurkule i 6x45'en.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...