Jump to content

Jaktfeltcupen Fauske/Bodø


running_moose878

Recommended Posts

I sammarbeid mellom Fauske&Sørfold JFF og Bodø JFF holdes den årlige jaktfeltcupen i år også. :D Her er terminlista. :wink: Blir lettere servering værtfall i Nordvika (pølse, vaffler, kaffe, brus) :wink: Ønsker alle kjente og nye hjertlig velkommen. :D

 

 

Lørdag 21.2. 10.00 Jaktfeltstevne Åpent F&SJFF Nordvika

Søndag 22.2. 10.00 Jaktfeltstevne Åpent BJFF Bestemorenga

Lørdag 7.3. 10.00 Jaktfeltstevne Åpent F&SJFF Nordvika

Søndag 8.3. 10.00 Jaktfeltstevne Åpent BJFF Bestemorenga

Lørdag 21.3. 10.00 Jaktfeltstevne Åpent F&SJFF Nordvika

Søndag 22.3. 10.00 Jaktfeltstevne Åpent m/ Finale BJFF Bestemorenga

Link to comment
Share on other sites

Var på bana i dag å skaut inn kortløpet for å få børsa noen lunde "holdbar" med lang arm! :P

Ladninga ble også godkjennt, 8 skudd på klisterlappen er vell mer enn godkjent for en nybegynner. :P

 

@ LeivVidar. Neida, Nordvika på lørdagen. :D

 

@ Jodda. Bare ha klikktabell til salongen ut til 120-130 meter så er det ingen problem! :P

 

Kommer dere LeivVidar og Jodda? :D

Link to comment
Share on other sites

kommer begge dager selvfølgelig, men har det travelt på Lørdag med en fireårs bursdag i heimen, så det bli å kom på et tidlig lag. oTenkte å få lufta 375`,før det synest æ nestne æ må gjør på et av stevnan, så får det bli på det første denne gangen. :D

Link to comment
Share on other sites

Løfta den her tråden igjen :D E dokk klar for helga? Skal skyt HV-felt på lørdag, men bli æ tidlig færdig bli det lavflyging innover landet :D Håpa det går å snik sæ med på et av siste lagan, sjøl om en kommer etter klokka 12. Men bli det håpløst så bli det i allefall en mulighet på Søndag. :)

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke noe HV felt på meg da jeg verken har tennstempel på meg (men som sikkert blir delt ut der oppe) eller har fått skutt inn spaden. Får bli en annen gang. Men til Nordvika drar jeg ihvertfall i morra og søndagen blir tilbrakt på Bestemorenga. Gleder meg! Har både kjærringfri og ungefri i helga så da kan jeg være så leeeeeenge jeg orker på banen uten å ha noen forpliktelser :!::!::!::D:twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er det bare noen dagen til cuppens siste to stevner. :) Er i Nordvika på Lørdagen, og på Bestemorenga på søndag med Super Finale, hvorav poengsummen fra de tre beste stevnene blir lagt ihop. Så da får vi håpe værgudene er med oss denne helga også! :)

 

Ønsker alle hjertlig velkommen, mer info øverst på første side. :D

Link to comment
Share on other sites

Da var cuppens nest siste stevne foringet på papir, så nå er det bare morgendagens... ehhm, blir vell egentlig dagens stevnet som blir siste sjangse til og få opp resultatet litt fra de foregående stevnende. :roll:

 

Håper på like bra vær i morgen som vi hadde i går, var to små snøbyger under hele stevnet, var over 30 påmeldte. :)

Link to comment
Share on other sites

Jo, takk takk. :wink: Var heldig med den. :D Det var jo kanon forhold også da, litt vind, men det er ikke akkurat nytt på Bestemorenga. :roll:

 

Hehe, får skyte stående neste gang vi drar og skyter langhold da. :wink:

 

Er jo Fylkesmesterskap i jaktfelt på Mo til helga (lørdag), er bare og hive seg med, vi blir kanskje 2-3 biler fra Fauske & Sørfold som tar turen nedover. Ingen problem å sammles i bilene. :)

Link to comment
Share on other sites

Mo neste helg!!!??? Nei, nei nei.....skal (les MÅ). montere et kjøkken da på sommerhuset. Fa.......

Kor i steigen skal det vær jaktfelt stevne. E det ikke lengre enn en god dagstur unna, skulle en vell ha hiva sæ tell...Hvis det går gjennom hos ØKH da selvfølgelig.

Ellers må det vell sies at det det står respekt av dagens skyting "Springe elgen". :D Det bli vell å hiv sæ i hardrening til neste jaktfelt karusell.

Skulle vært artig å tatt steget opp i sporter klassen, men det innbefatter ei investering som nok ikke bli gjort i år. (Fikk ikke nok igjen på skatten tell det nei :( )

Link to comment
Share on other sites

Ja takk for denne gangen, og takk til alle på banen i Nordvika som svarte tappert på mine masser "newbee-spørrsmål"!

Ga absolutt mersmak, gjorde endel typiske feil og småblemmer, men-men. Vet man nå hva man bør trene på! Følte at jeg fikk litt bedre kontroll etterhvert selv om kanskje ikke det så sånn ut på resultatene...

God kaffe og vaffler, fin mix av ung og gammel, artig å få skyte på noe annet enn den sedvanlige papp-elgen.

Ser det er en høstjaktfelt på terminlista (Nordvika), er det samme prosedyre?

Link to comment
Share on other sites

@ Jodda. Det er jo det store Fylkesmesterskapet, og med dine resultater er det store sjangser for premiering, meen, feiger ut som vanlig. :P Er jo bare snakk om prioritering. :lol:

Får ha takk for det, var artig med full klaff for andre gang på jaktfelt i år. :D

Steget opp i sporterklassen er ikke så stort egentlig, må jo ikke ha sporter-rifle og full bekledning med det første, er mange som skyter i sporterklassen med litt tungt jaktvåpen, uten skytterjakke. Man står mere fritt for hvilket utstyr man kan bruke i sporter, f. eks. bruk av hanske som er støtte i. Så kan man heller kjøpe litt etter hvert. :D

 

@ LeivVidar. Er det mange stevner der oppe da? Steigen er jo bare en svipptur nordover. :D

 

@ Niak. Får ha selv takk. :wink: Det er derfor vi er der, må ikke være redd for å spør hvis det er noe. :)

Men det hørtes kjennt ut, er det samme hvert år for meg også, men det går over etter å ha skutt noen hundre skudd, er bare øvelse som skal til. :)

Joda, er blitt en del yngre skyttere de siste årene, så håper kurven stiger like bra de årene som kommer også. :D

Når det gjelder høstjaktfelten, har det vært samme prosedyre som i cuppen ja, 6 hold, og 5 skudd per hold. :)

Link to comment
Share on other sites

Grattis mæ god skyting haltende..... eh.... løpende ælg !! :)

Men kor ha dokk gjemt resultatan ???

Finner alt i fra Bestemorenga, men i fra Nordvika finner jeg niks og nada.

E dæ bærre e så e dåle te å leit ?? Samma det, træffes på lørdan :D

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

"Bump"

Da nermer årets jaktfelt karusell seg så da bumper jeg denne gitt :D

Har vært ute på Sandhornøya i helga å funnet ladninga tell 225 grs. Hornadyan æ skal bruk i 375`en. Tenkte å la han få luft sæ i det første stevnet 20. feb. 2010. på Bestemorenga, før æ feiga ned på 223 rem. nivå.

FLEIRE SOM E KLAR? :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...