Jump to content

Kikert montasjer til Brno mod 1.


RoarN

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har en Brno mod 1 i cal 22.

Jeg vil skifte ut aluminiumsringene som står på i dag med noen nye i stål. De passer ikke helt og jeg har gjenget opp en ring.

 

Har prøvd noen millet ringer i 3/8 eller 11 mm. Tror sågar det ble sagt/sto på pakken at disse passet både 11 og 13 mm.

De var i alle fall for smale til min børse.

Fant så ut at Leupold hadde ringer som var for 13 mm, men de fant jeg ikke høye nok. Stoppet på medium(rart), jeg må ha en avstand på 0,510 tommer for å få klaring på kikkerten (55mm utvendig objektiv), spesielt i forhold til hevarmen.

 

For sikkerhetsskyld målte jeg skinnen på kikkerten, da viste det seg at den hadde et mål på 15mm innvendig i sporet.

 

Må si at jeg står litt fast... :? Finnes det noen muligheter utenom å bore hull og montere skinne :?:

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke husker feil på en lørdag kveld er sporet på de gamle Brno riflene 16mm. Samme som på Fox/527, men uten stoppersporet i bakre basen

 

Mener vi vanligvis bruker Tikka ringer på dem. Er ihvertfall det på modell 2 og det skulle forundre meg om ikke det følger fra den første modellen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Takk for svar :)

 

Fant ut at jeg må ha to montasjer så jeg enkelt kan bytte mellom to kikkerter.

Den billige 6,5-24x42 med mildot, var ikke noe særlig for "kortholds" varminting under dårlige lysforhold må jeg innrømme. Men i dagslys på litt lengere hold gir den mye moro for pengene :D .

Derfor vil jeg kunne bytte mellom den og en 4x32 som jeg har.

Må da ha ringer som etter Optilock måling er 27 mm høye.

 

Tar kontakt om aktuelt.

 

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...