Jump to content

Bever riket / Bever jakta 2009


sniper-two

Recommended Posts

Hadde meg en tur Søndag og kikket på beveren min jeg har spart i flere år. Den holder til avsides og er ikke i konflikt med noe eller noen.

Fasinerende krabat denne karen og den er aktiv enda. Snøen kom for 14 dager siden.

 

Her har den hoved veien sin med en annen vei fra bekken.

 

1196nac.jpg

2zh1m5v.jpg

zjdt8j.jpg

 

Her går veien opp til "hogstfeltet" :D

 

2j14bo5.jpg

oanhoy.jpg

2qvv5ok.jpg

34i1vmo.jpg

 

Dette treet har en diameter på ca 70cm, gaske rått.

 

amta94.jpg

 

I tillegg har området her på en diameter på ca 200m et elgspor, et hjortespor og 6 rådyrspor

som krysser. Bestilte vilt kamera i går som skal monteres lørdag. Blir moro å se trafikken i denne "dyrehagen" :P

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Syns også at denne tråden kan bli Beverjakta 2009,kamerajakt er fullverdig jakt :) Her hjemme er det ikke åpnet for beverjakt,så jeg må nøye meg med kamera.Fikk noen fine minner i fjor vår :D Bever`n er en artig,arbeidsom krabat.

 

Venter på tlf fra en som formidler beverjakt,han lovte å finne bra terreng :wink: Gleder meg stort til å møte Børre igjen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Syns også at denne tråden kan bli Beverjakta 2009,kamerajakt er fullverdig jakt :) Her hjemme er det ikke åpnet for beverjakt,så jeg må nøye meg med kamera.Fikk noen fine minner i fjor vår :D Bever`n er en artig,arbeidsom krabat.

 

Venter på tlf fra en som formidler beverjakt,han lovte å finne bra terreng :wink: Gleder meg stort til å møte Børre igjen :mrgreen:

 

jeg har også gode minner fra beverjakt kun gjennom optikk,takket være federal power-shok :evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Det kom 15cm snø og teperaturen er 10 minus. Beveren har ikke vært så aktiv siste uke.

2 sett med rådyrspor har krysset flere ganger frem og tilbake

t7d8gy.jpg

 

Her har jeg montert Vilt kamera :D

 

Håper jeg får både bever, rådyr, hjort og elg på bilde her

fxv3ly.jpg

 

 

OK DA, NÅ HETER TRÅDEN "BEVERJAKT 2009"

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå er det bare å glede seg. Beverjakta er vårens vakreste eventyr. Liker det når jakta starter litt tidlig i mars og man eventuelt kan pushe seg på en lengre skitur. Med kuldegrader og postering får man virkelig testet noe av utstyret sitt også. Det kan være en prestasjon å holde seg varm på en 3timers post i 10 kuldegrader!

 

Beveren er mindre aktiv når det er kaldt, men posteringsmulighetene er gjerne bedre når det er færre hull i isen. Senere, under vårløsningen, blir det mange steder begrensede muligheter for å ta seg frem uten å bli våt.

 

Her er noen bilder fra beverjakt:

rkvdxl.jpg

ztgmxw.jpg

2mds9l5.jpg

faoqbd.jpg

168v9yr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...