Jump to content

Varberger/Lakelander glassfiberstokk


350 Rem mag

Recommended Posts

En kompis av meg har to Varberger rifler. En i 300WinMag og en i 458WinMag.

Riflene er utstyrt med meget fint treverk (særlig 300'en) og han ønsker seg derfor en glassfiber stokk eller to.

Jeg har sporet opp at Lone Wolf produserte glassfiberstokkene til Varberger.

Men jeg tipper de ikke selger disse i løs vekt siden jeg vet at Varberger eier formen de støpes i. (Konkursboet eies idag av en privatperson)

Det er heller ingen flere glassfiber stokker igjen i Sverige.

Så til spørsmålet: Hvilken stokk vil passe best som mal for å bygge en slik stokk?

Jeg ønsker ikke å kutte i duken i stokken mer en nødvendig pga. styrken.

Siden den har blindmagasin er vel muligens et halvfabrikat til Remington en mulig kandidat.

 

Noen som har meninger om dette???

Link to comment
Share on other sites

Dette var noe å tenke på :D Jeg syns originalstokken på Kongsbergen er veldig god, med ganske godt grep, god høyde og god framstokk, men den er ganske tung. En slik stokk kunne absolutt være med på å gjøre rifla til en skikkelig allrounder.

 

Prisen på High Tech stokkene er jo ikke avskrekkende, men hvor mye tar Rafdal for å tilpasse den? Er det snakk om mye arbeid?

 

Hvilken modell er utgangspunktet?

 

Hvordan er pistolgrepet på disse stokkene? Handswell?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det så jo faktisk ut til å kunne la seg gjøre for en med litt for mange tommeltotter også. Har planer om å la denne børsa følge meg lenge, så det kan nok hende jeg realiserer dette her en dag når tid og penger harmonerer mer enn de gjør i dag. Greit å vite at det går an i hvert fall!

 

Edit: Tid og penger harmonerer faktisk ganske bra når jeg tenker meg om; fint lite av begge deler :roll:

Link to comment
Share on other sites

Var i kontakt med Rafdal pr. mail for et par år siden angående Hi-Tec til en Kongsberg 393. Hadde hadde tidligere utført jobben, men var ikke spessiellt villig til å gjøre det igjen.... Rett og slett for mye "prikkel" med å få den tilpasset.

Men det er mulig han har skiftet mening nå?

Hi-tec (Manner) + Kongsberg hadde vært en knall kombinasjon! :)

 

Btw. hvis det er noen som er oppdatert: Hva fins av versjoner på nye 393'er? Den "Light"-sporteren er den å få tak i? (Var det Avanti-sporter den ble kalt?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...