Jump to content

Krogstad herregård Sverige - erfaringer?


300kongen

Recommended Posts

har mest erfaring med krogstad i forbindelse min tidligere jobb. var flere ganger vi var over å trente hundene. men dette var med stående fuglehunder. fuglene virket kvikke og fine, og områdene var fine å gå i.

 

hvis jeg ikke er helt på jordet nå kjenner jeg et par-tre av de som har hvert hundefører på støkkjakt der, mulig det kan være et annet sted i sverige,men er 95 prosent sikker. min tidligere erfaring med springerene og cockerene dems er veldig god. de er dyktige hundemennesker og hundene leverer stort sett hele tiden. i hvertfall med de jeg kjenner. fuglene er også i god form i følge de.

 

skal sjekke opp litt mer og gi deg litt grundigere info.

muligens på PM

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

I forhold til godsene i Skåne så er ikke Krogstad allverden.

Drar du dit for å trene så blir det bevist lagt opp til at du begynner i dårlige terreng og får avslutte i et bra terreng slik at du sitter igjen med et godt inntrykk. Ser du dagen over ett er det ofte ikke så mye å skryte av.Dette er menneskelig psykologi: vi husker best de siste opplevelsene.Hadde man begynt i de gode terrengene og avsluttet i de dårlige hadde vel de fleste vært missfornøyde. Samme tankegangen\ fremgangsmåte ser man også på drevjakter i Polen og ofte også på andre kjøpejakter.Grunnen til at det blir gjort på denne måten er for å spare på viltet og belaste terrenget minst mulig.Ren forettning for å tjene mest mulig penger med lavest mulig innsatsmidler.

Selv vil jeg annbefalle Rapphønsjakt i Skåne på et terreng som i tillegg til utsatt fugl også har en vill bestand.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...