Jump to content

Ønsker meg et lite våpenskap. Duun SGS4


klumsen

Recommended Posts

Hei

Jeg ønsker å kjøpe et våpenskap av typen sgs4.

Dette for å montere på toppen av sgs17.

Vet noen om hvem som forhandler dette? Sett på xxl, og fk.

De har den ikke på noen av de. Ikke på lokale fk i hvertfall. er og evt interessert i et brukt;)

 

Klumsen

Link to comment
Share on other sites

HMMMM! :evil:

 

Da er våpenskapet i hus. "Makta" henta det på FK så overaskelsen var stor når jeg så det i bilen.

4festehull i bunnen, og to i topp?

Ville jo sette dette oppå sgs17! da må det jo bare være 2 i midten!

Det hadde jo ikke kostet DUUN noe å lage, samt lettere å bolte i gulv og om en treffer armering el.

Blir jo reklamert med at det kan stble enten oppå sgs17, eller stable sgs4 flere i høyden.

 

Så til spm. Er det vanlig bløtt stål i bunnen på disse? Kan bores med stålbor?

Er så irritert at jeg rister her jeg sitter!

 

 

Klumsen

Link to comment
Share on other sites

Øyh! Ikke 2 hull som passer med stable hulla på sgs17? :shock:

 

Og jeg som hadde tenkt å skaffe meg ett sgs4 med tiden, slik at alt står på samme sokkel og er tungt som fy.

 

Ja ja, det er jo bare å borre (vanligt stål). Men dette var steike unødvendigt av Duun, de blir jo reklamert med som stablingsbare. :evil:

 

Sammenkobling i søyler

SGS4 har festehull i topp og bunn

som kan kombineres med

Duun SGS17 sikkerhetsskap.

Flere SGS4 kan også kobles sammen

som skissert.

For sammenkobling med tidligere modeller

(SGS16) må det borres hull for

dette.

Link to comment
Share on other sites

Blir jo reklamert med at det kan stble enten oppå sgs17, eller stable sgs4 flere i høyden.

 

Så til spm. Er det vanlig bløtt stål i bunnen på disse? Kan bores med stålbor?

 

Og du er helt sikker på at det er sgs17 du har og ikke sgs16 (forgjengeren til fgs17)?

Hvis det er det gamle sgs16 må du bore :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er DEFINITIVT SGS17.

 

De har samme hullbilde SGS17, og SGS4.

Fire hull i bunn, og to i midten oppe. så åssen de skal kunne stables er for meg en gåte.

Ble skuffet.

Hadde ikke svekket skapet som jeg skrev at det var 6 hull i bunn.

Men får bare borre. "Bare borr du gamle børre"...

 

klumsen

Link to comment
Share on other sites

Flott, og takk.

Kom med tilbakemelding når du får svar.

Var kjempefornøyd med sgs17 jeg kjøpte, og derfor var skuffelsen desto større når jeg sto der med drillen;)

Men det er ikke feil bunnplate på sgs4, det mangler rett og slett 2 hull, eller 2hull er feilplassert.

en noe anderledes konstruksjon inne der låsesylinderne går.

 

Klumsen.

Link to comment
Share on other sites

jeg har også fire firkante hull i bunnen på mitt SG7 ;) så det er nok ingen tabbe, har og bare to hull oppe på toppen av skapet. spurte en kompis som har SG17 om dette over MSN nå og han har og bare to hull oppe og fire nede. så det er nok ingen konstruksjonsfeil! :?

Link to comment
Share on other sites

SGS7/17 skal ha 4 hull nede og to oppe.

 

SGS4 har samme bunnmål som SGS17 og er ment å kunne stables mot seg selv eller mot SGS17. Men da må bunnhullene på SGS4 passe mot Topp hullene både på SGS17 og SGS4.

 

Håper jeg forklarte meg litt bedre nå. Slik jeg har skjønt det, så passer ingen av hullene på klumsen sitt SGS4 med SGS17.

Link to comment
Share on other sites

Her min mail og svaret, skriv en mail til Duun du (bruk gjerne samme overskrift som meg og send mail til Kolbjørn Hovdal [KOLBJORN@duun.no]). Eller send meg navn og E-mail adresse, samt serienr på skapet på pm, om du vill jeg skal svare Duun med de de spørr om i første omgang.

 

 

 

Emne: SGS4 Bunn boltmønster, kontra SGS17 Topp boltmønster

 

Hei, har i lengre tid vurdert å kjøpe ett SGS4 skap til å sette opp på mitt SGS17 skap. I informasjonen står det at dette skal gå greit, og at hullene passer mot hverandre. Jeg forutsetter da at SGS4 settes opp på SGS17 og ikke omvendt.

 

Jeg har nå blitt kjent med en som akkurat har kjøpt ett SGS4, der bunnen er boret som bunnen på SGS17. Dvs. at han ikke kunne stable SGS4 opp på sitt SGS17, uten å borre.

 

Har han fått ett skap med feil bunn, eller er ikke SGS4 direkte kompatibelt med de 2 hullene i toppen av SGS17?

 

 

Vennlig hilsen

vingemutteren(endret)

 

Svar:

Emne: SGS4 Bunn boltmønster, kontra SGS17 Topp boltmønster

 

Hei.

 

Han har fått et skap med feil bunn. SGS4 skal passe oppe på SGS17. For ca 1 ½ år siden hadde vi noen SGS4 med SGS17 bunn. Da dette ble oppdaget, endret vi bunnen på SGS17 slik at den ble lik SGS4, for at vi ikke skulle få samme feilen en gang til. Noen få av disse er dessverre kommet ut på markedet. For å være helt 100% sikker på at vi ikke har gjort samme feil en gang til, ønsker vi å få serienummeret på den nevnte SGS4. Det hadde også vært fint om du kunne formidle navn og adresse til den uheldige kunde, slik at vi kan gi noe kompensasjon for boring av nye hull.

 

 

Mvh

 

Kolbjørn Hovdal

 

Jeg ser jeg har misforstått litt hvordan hullene var, men som du ser skal SGS4 vere lik SGS17 sin topp med to hull.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har fått ett bilde av Klumesen sitt SGS4 (produsert 06), og som en ser er dette den klassiske montasjefeilen. Rett og slette en SGS17 bunn, feilmontert i ett SGS4 skap.

 

Duun har sagt at der har sluppet ut ett og annet skap (og spesielt en serie i 2007), med feil bunn på SGS4. Derfor har DUUN besluttet å endre produksjonen av SGS17, slik at disse nå leveres med 2 hull opp og nede. Man har altså fjernet muligheten for feilmontasje, ved å fjerne delen med fire hull fra produksjonen. Så fra 08/09 burde dette ikke være noe tema mer.

 

Her er bildet avKlumsens SGS4, montert på ett SGS17. Hullene med skruene i, har han da selvfølgeligt borret selv. Der disse er, er altså der orginal hullene skal være på SGS4.

 

SGS4 med SGS17 bunn hull mønster:

007.JPG

Link to comment
Share on other sites

Vil bare ta en siste oppfølging her av tråden( avslutte den)

 

Fikk hentelapp på posten i dag, fra Duun.

Takket være mail via Vingemutteren, så takk Vingemutteren!

 

Der lå det fire bokser til dørene i våpenskapene, en veldig fin og god lue, sjokolade, og et brev, med forklaring og unnskyldning.

Og det viser seg at dette er en "overligger" fra 06 der de hadde en annen bunn. Les den gamle bunnen til sgs17.

og det var jo maks uhell at det var akkurat de hulla jeg måtte bruke.

 

Servicen og forklaringen var bra den!

Alle kan gjøre feil og har jobbet i liknende bransje og vet hvor fort det er å gjøre det.

 

Må bare si tusen takk til Duun, og Vingemutteren.

Og et lite ps.

Skal du stable de så sjekk hulla, pakk opp og se før du laster i bilen. hos noen firma som ikke driver med sånt til vanlig er ikke ruleringen så stor. Da kan overliggere bli gamle og slike ting kan dukke opp.

Men det er jo ikke leverandør sin feil.

 

 

Klumsen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...