Jump to content

Seljakt utenfor Ålesund


Høntersen

Recommended Posts

Noen som har noen gode tips til hvor man kan jakte steinkobbe (evt. havert) ikke så altfor langt utenfor Ålesund?

 

Har en skjærgårdsjeep med 90hk så fremkommeligheten er grei. Har så langt planer om å prøve området rundt Kalvøya.

 

Prøvde med samme forespørsel under tråden "Seljakta 2009", men ingen respons.

Link to comment
Share on other sites

Helt OT; men jeg tror ikke det er noen aldersgrense for å bedrive seljakt utenom at en må ha skutt opp. For å jakte selvstendig er det vel en 16-års aldersgrense ettersom det er mulig å registrere våpen på sitt navn fra denne alder. Men under oppsyn finnes det meg bekjent ingen regler utenom oppskyting.

Link to comment
Share on other sites

Helt OT; men jeg tror ikke det er noen aldersgrense for å bedrive seljakt utenom at en må ha skutt opp. For å jakte selvstendig er det vel en 16-års aldersgrense ettersom det er mulig å registrere våpen på sitt navn fra denne alder. Men under oppsyn finnes det meg bekjent ingen regler utenom oppskyting.

 

det er nok begrensninger når det gjelder seljakt... Seljakt har samme krav som storviltjakt på land........ Altså for å jakte selvstendig må en være 18 år..... 16 år for småvilt jakt....

 

MEN (!) 16 til fylte 18 år kan likvell delta på storviltjakt under oppsyn av en som innfrir de gitte reglene for opplæringen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...