Jump to content

Rem 1100 veksler ikke som den skal.


Tika

Recommended Posts

Hei

Var en tur på banen i dag for å skyte litt med min nye rem 1100.

Har planer om å bruke den til praktisk skyting.

 

Prøvde først om den ville veksle med 24 grams lerdue ammo. Da ble tomhylsen stående fast i utkasteråpningen, klemt fast av sluttstykket.

Tenkte at dette kunne være mulig da det er en jakthagle.

 

Så prøvde jeg med noen 34 grams stål-jaktammo. Haglen vekslet ikke med disse heller. Patronene hadde høy cullot, så mulig det var årsaken.

 

Så prøvde jeg noen 34 grams xxx-jaktammo. Da vekslet den somregel 2-3 ganger før en tomhylse ble klemt fast av sluttstykket.

 

Hvofor veksler ikke haglen min som den skal?

Må den gå seg til, skyte en del med den?

Eller bør jeg vurdere å borre opp gassportene?

 

Noen som kan hjelpe meg?

Link to comment
Share on other sites

Finn deg litt tynn streng/pianotråd og puss ut dritten fra avløpshullene i løpet.Du ser disse to hullene i nedre kant av pipa ca midt på løpet der cylinderen på løpet sitter.Puss fra utsiden i toppen på cylinderen.Sjekk også at o-ringen på gassrøret er ok og at stempelringene er montert riktig på magasin røret.

Link to comment
Share on other sites

Nei 1100'n min er temmelig gammel og trodde ikke de har hvert i handel på mange år men kanskje vi har feil !

Som jeg skrev før i tråden så er min veldig avhengig av ofte smørring her vi nevner men da pleier de og virke , er jo et redskap dette som er enkelt og driftsikkert .

Er det noen som trenger en så er det mulig jeg skal levere denne :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for mange tips. Ser at de fleste går på puss og smøring.

Skal plukke fra hverandre hele haglen og smøre den godt opp igjen.

Setter på en ny o-ring.

 

Tenkte å plukke av magforlengeren og den modifiserte materampen, for å eliminere en del feilkilder.

Men den mater lett fram patroner fra magasinet, problemet er at den som er skutt ikke blir kastet langt nok ut.

 

Haglen er ny i den forstand at den ikke er skutt med. Men den er vel ca 4-5 år ja.

 

Får håpe at det hjelper med den skikkelig puss, og godt med olje.

Så får jeg skyte noen esker med 34 grams ammo for å slite den inn litt.

Hvis ikke noe av dette funker er det vel bare å finne fram drillen og borre opp gassportene.

Link to comment
Share on other sites

Hva gjorde du med den for å bli kvitt disse veksle problemene da Hassel?

 

Må den bare slite seg til?

 

Har demonter hagle ned til minste del i dag, smurt og polert alle glideflater.

Kjenner at ladegrep går litt lettere nå.

Så får vel prøve over helgen for å se om den veksler som den skal.

 

Men ifølge ulike tråder på bla. Brian Enos sitt forum må jeg vel borre opp gassportene for at den skal være driftsikker med 24 grams ladninger.

Link to comment
Share on other sites

det står en brukt 1100 på jaktpartner, gjøvik.

 

tenkte med en gang at den kunne være ett greit utgangspunkt siden den har 70mm kammer og halv choke.

 

helt til jeg fikk se at utkasteråpning og ladearm satt på "feil" side av kassa siden jeg ikke er linx skytter :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...