Jump to content

Rekylfjær på 10/22


Ghillie

Recommended Posts

Er det noen som vet hvordan jeg bytter rekylfær på 10/22? Kjøpte en kraftigere fjær, men tenkte ikke over at det skulle bli noe problem. Fant itno på nettet heller. Er meget klar for å bytte så hvis noen vet hvordan blir jeg veldig glad. Kjipern å kjøpe helt ny bolt handle etter å ha kjøpt fjæra løst.

Link to comment
Share on other sites

 

Takk for forslag. Skulle gjerne hatt noe sånt å se etter, men det jeg skal prøve på er å ta nummer 5 på tegningen (Bolt Handle, Guide Rod & Recoil Spring Assembly) i biter. Altså for å bytte fjær. Ser ut som jeg må kjøpe hele greia ferdig, men man skulle tro at noen her har prøvd dette før.

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve å file ned dei områda som er klemt ut i enden av bolten. Då får du av "håndtaket" og fjøra. Problemet er at det blir litt køddent å setje i hop rifla igjen når det ikkje er nåkke som held fjøra på plass.

 

Det er noe sånt jeg er redd for at må til. Kjipt å ødelegge orginaldeler. Kan jo evt. denges ut noen kanter igjen men.....

Jeg leste en liten tekst på nettet som snakket noe om en fjærbelastet sak inni håndtaket som holdt det på plass, men kan ikke fatte at det skulle være plass til noe sånt. Høres ikke helt riktig ut. Klarer selvfølgelig ikke å finne tilbake til siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...