Jump to content

Synspunkter ang NY konkurransepistol cal.22


Frodeagderlink

Recommended Posts

Velkommen til kammeret, Frodeagderlink! Ser dette er ditt første inlegg.

:) Det står også mye om NYE våpen her, det vigtigste er at du prøver før du kjøper!

Selv vil jeg gjerne anbefale Pardini, den er vel en av de mest populære pistoler for tiden, men den

har en litt spesiell grepsvinkel som enkelte ikke liker.... Prøv først er vel tips #1 !!

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er klart at man kan tilpasse skjeftet. Men når det gjelder skjeftevinkelen er det en grense for hvor mye man kan endre denne. Det samme gjelder balansen i våpenet. Så uansett hvor mye jeg har likt å skyte med Pardini og FAS må mitt råd til deg være å prøve så mange standardpistoler som mulig slik at du får danne deg et inntrykk av hva som passer DEG.

 

Det er jo også andre ting som spiller inn, f.eks. hvilke justeringsmuligheter som fins for avtrekk og avtrekker. Sjøl byttet jeg i sin tid fra Unique til FAS standardpistol fordi jeg opplevde rekylbevegelsen i Uniquen som litt for "langsom" og "følbar". Ble det flere poeng av det? Ikke godt å si. Iallfall ikke på finpistolprogrammet, men muligens på standard og hurtig fin. FAS'en føles iallfall riktigere for meg.

 

Så løp og prøv!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...