Jump to content

FA og BFR revolver. Hvem forhandler disse?


peders

Recommended Posts

I kva "kvalitetsområde" ligg BFR? Eg tenker på korleis kvalitet på materiale, passningar osv er i forhold til Ruger SBH og FA

 

Eg har ikkje handtert BFR, men tvilar på dei har same toleransane og kvaliteten som FA. BFR er utan tvil robuste våpen, og eg kan tenke meg dei har omtrent same kvalitetsnivå som Ruger, som er noko av det mest robuste ein får i prisklassa. Om nokon i nærleiken (Sogn og Fjordane) kan stille med BFR, å skal eg alltids kunne stille med ein FA for samanlikning. Ikkje noko er meir moro enn å skyte grove SA-revolvarar!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kikket for en tid siden på en BFR i 45-70 hos Villmarksbutikken på Jessheim. Jeg hadde nok håpet at tilpasninger og finish i større grad skulle ha levd opp til navnet Biggest Finest Revolver. Dette kan dog ha vært et fredag ettermiddags eksemplar for alt jeg vet. Som alltid ved våpenkjøp er det bare egenhendig tafsing som kan gi svar på om produktet svarer til forventningene. Av de få Freedom Arms jeg har klådd på har dog samtlige vært mesterstykker i moderne enkeltspennerkunst.

Link to comment
Share on other sites

Er ingen offisiell forhandlar av FA i Norge. Snakk med Lars Fullu ved Nore Våpen, han er rekna for å vere ein slags uoffisiell importør, og har importert ein god del tidlegare. BFR er eg ikkje sikker på, men Fullu kan truleg hjelpe deg med den óg. Har du sjekka denne? http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

 

Jeg har sett på den og hadde det vært en FA skulle jeg ikke satt noe på prisen.

Link to comment
Share on other sites

Har du sjekka denne? http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

 

Jeg har sett på den og hadde det vært en FA skulle jeg ikke satt noe på prisen.

 

Det er da en FA mod 83 6" 454 så vidt jeg kan se, personlig synes jeg imidlertid prisen var litt høy, riktignok må man nok regne med å betale noe mer for en ny nå, enn for et halvt år siden p.g.a høy kurs, men det burde likevel holde med ca. 15.000 for en brukt Premier Grade, betalte vel ca. 11.000 for min 7,5" for noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

Har du sjekka denne? http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

 

Jeg har sett på den og hadde det vært en FA skulle jeg ikke satt noe på prisen.

 

Det er da en FA mod 83 6" 454 så vidt jeg kan se, personlig synes jeg imidlertid prisen var litt høy, riktignok må man nok regne med å betale noe mer for en ny nå, enn for et halvt år siden p.g.a høy kurs, men det burde likevel holde med ca. 15.000 for en brukt Premier Grade, betalte vel ca. 11.000 for min 7,5" for noen år siden.

 

TAKK.

Jeg har forvekslet denne annonsen med en BFR som stod.

Dette er jo jernet jeg er ute etter :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...