Jump to content

Ruger SR 22


Saling

Recommended Posts

Skal kjøpe ny spesialpistol i 22 og vurderer Ruger SR 22, noen som har erfaringer de vil dele, evnt. andre gode alternativer? og ja jeg vet "alle" skal ha en Stenvaag, de er gode, men ikke så suveren, og koster etter min mening mer enn de smaker.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det jeg har kjent på SR22, så suger avtrekket skikkelig! Som en dårlig striker fired, noe den ikke burde siden den tross alt har vanlig hammer... Det er også en billigprodusert sak, vil tro mye av metallet er potmetal(Zymec?), så sprøtt og lite slitesterkt(korriger meg gjerne dersom jeg har feil. 

Selv synes jeg vekten på den var grundig feil, og valgte derfor bort den når jeg hadde sjansen, til fordel for en Walther PP Sport, kuttet ned til spesial. Var grei den, til jeg fikk en x-Esse i fingrene, og er det den som benyttes. Grunnen til at den er såpass populær er at den er det meste de andre små ikke er. Godt produsert, laget for denne grenen, god vekt, stort nok grep, god balanse osv. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Enig med Razorback, prøv å finn noe annet enn SR22. Jeg har både en Sig Sauer P322 og en X-Esse med kort løp og begge fungerer bra. P322 er et mye lettere våpen og avtrekket er dårligere fra fabrikk, men jeg har satt på en vekt under løpet og byttet til en justerbar avtrekksko fra Armory Craft og med disse endringene er det ikke stor forskjell på våpnene. Fordelen med P322 er at den kommer med adapter for lyddemper. Hvis du ønsker et våpen som gjør at du kan hevde deg best mulig i konkurranse er det vanskelig å komme unna X-Esse/Stenvaag. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har en sr22 som jeg bruker en del, og jeg kan si meg enig med resten her i at den ikke er veldig god. 

Driftssikker, billig, og kom med adapter for demper da, og morsom å skyte med, men ikke noe du vinner konkurranser med. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en sr22 som spesialpistol, og av den grunn konkurrerer jeg ikke i den klassen. Mulig egenpresisjonen er god nok, men den er (for meg i hvert fall) vanskelig å treffe med. Jeg skyter MYE bedre med en hvilken som helst Stenvaag, så er intensjonen å hevde seg i konkurranse ville jeg satset på noe annet. På den annen side er det en artig liten sak. Jeg bruker den med lyddemper på hytta og skyter på blikkbokser og fyrstikkesker og annet skrot, og etter et par tusen skudd har jeg ikke hatt et eneste klikk eller forkiling. Lyddemperen, en A-Tec Wave, dekker noe av siktebildet så det gjør det heller ikke noe bedre.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg er også eier av en SR22 og kan ikke si at jeg er veldig glad i den.
Helt enig med de andre her at avtrekket er dårlig. Lang reise på SA og veldig tung DA avtrekk.

Hadde den til børsemaker  som polerte litt på avtrekket og satte på avtrekksstopp uten at det ble så veldig bra.
Den kommer som sagt med gjenget løp og det er stas, men etter mye leting vil jeg påstå at det ikke finnes høyere sikter å oppdrive til den og dermed så vil vanlige, relativt små 22. lyddempere dekke siktebildet som Hombre også sa.
Er også enig i at den er driftssikker etter hva jeg kan dømme og lett og field-strippe for en puss. Man kan bytte utvendig del av grepet for større hender eller tynnere for små hender. Kan også bytte bunnplate på magasin for med og uten plass til lillefinger.

 

Så den er ikke totalt søppel, men jeg vil anbefale å finne noe annet med litt bedre avtrekk og mulighet for høyere siktemidler. Dette med total mangel på forhøyde siktemidler er etter min mening ekstremt irriterende da dette burde fulgt med i boksen etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...