Jump to content

N160 eller N150 i 6.5PRC ?


fredriko

Recommended Posts

Jeg har brukt N560 og N565 siden jeg kjøpte meg rifle i 6.5PRC, men da har jeg også ladet tyngre kuler 136 - 156gr, 

nå har jeg kjøpt inn 123gr SMK som jeg skal bruke til normal trening på banen og jaktfelt, jeg er tom for N560 og N565 men sitter på en betydelig mengde N150 og N160 krutt, tenkte kanskje å bruke opp dette før jeg kjøper inn nytt av N5xx- 

noen her som har betenkeligheter/innvendiger med å  bruke N150/160 i en patron med så stort volum? 

jeg finner jo ikke noen ladetabeller som har dette kruttet, så jeg må prøve meg frem, ser på GRT at en plass mellom 52 - 55 gr N160 gir 860 - 920ms med denne kula (vet at man ikke skal stole blindt på GRT) 

 

30-06 som jeg brukte N160 på før har samme hylsevolum som 6.5PRC ca 68gr H2o 

Edited by fredriko
Link to comment
Share on other sites

N160 er i raskeste laget for denne patronen, men burde kunne brukes hvis man utviser litt forsiktighet. Jeg ville styrt unna N150.

 

Det er i hovedsak tre faktorer som påvirker valg av krutt: Hylsevolum, kaliber og kulevekt. Du kan derfor ikke sammenligne to patroner ved å kun se på hylsevolum.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...