Jump to content

Våpen oppbevaring


Finito

Recommended Posts

Du må oppbevare registreringspliktige skytevåpen og våpendeler i et FG-godkjent våpenskap på den faste adressen din. Slik at uvedkommende ikke får adgang til dem. Du skal ikke oppbevare skytevåpen i en bolig det ikke bor noen i. Dette gjelder for eksempel fritidsboliger, hytter, garasjer og uthus.

 


skal flytte innen 16 juli da har jeg overtagelse i nytt hus. Og vi selger i mai det vi bor i. 
selvfølgelig skaffet jeg meg to våpen rett før huskjøp. 
Jeg er redd jeg vet svaret. Har en kompis som kun har safe for sluttstykke. 
Kan jeg oppbevare sluttstykker i hans safe?

Jeg tenkte og kjøpe våpenskap til ny huset og slippe og drasse på det. Hadde tenkt et tungt skap man slapp og bolte fast. 
Våpnene blir da og ligge gjemt i soveposen hjemme hos meg inntil flytting. 
Men som sagt, dette er kanskje tvilstilfelle som ikke favoriserer meg

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ja. Jeg har kjøpt av en her fra kammeret der jeg kanskje gjør dette. Men han skal sikkert fylle garderoben sin

Så jeg må bare vurdere kjøp av skap nå. Og flytte det med resten. 
Jeg visste jo dette kunne skje og kunne selvfølgelig ikke vente. 

Edited by Finito
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Takk det løser jo hele problemet. Den der kan jo sendes og derfor lettsolgt i hele Norge. 
Jeg var overfokusert på hva jeg tenkte jeg skulle ha. 
Går på cellegiftkur. Den gjør at jeg klarer bare tenke en rett linje.  Og korttidsminne er ikke til stede. 

Edited by Finito
Link to comment
Share on other sites

Finito skrev (11 timer siden):

Ja. Jeg har kjøpt av en her fra kammeret der jeg kanskje gjør dette. Men han skal sikkert fylle garderoben sin

Så jeg må bare vurdere kjøp av skap nå. Og flytte det med resten. 
Jeg visste jo dette kunne skje og kunne selvfølgelig ikke vente. 

Om han har dine to våpen på utlånserklæring så tror jeg ikke det påvirker hans egen jaktvåpengarderobe. Jeg tror det bare gjelder våpen du eier. Men jeg er ingen jurist så kan være jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Trur nok det er rett ja. Men jeg får bare ta litt ansvar for utålmodigheten min. 
vi kjøpte hus for tidlig og. Man kan liksom ikke velge når ting selges og du vil ha det. 
kjøpte et lite skap nå som kan skrus i veggen

Så får jeg ta og kikke på om jeg kjøper større senere. 
Har lyst på en cal. 223 og et par originale 2 verdenskrig våpen. Men de to jeg har kjøpt er i grunnen det jeg trenger. 
det er 12 år siden jeg skjøt på bane sist. 
Trenger mange skudd for å bli vant igjen. Så lureste nå er bare å la være å kjøpe mer i år. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...