Jump to content

White River Primers


Vaquero

Recommended Posts

Det ser ut som disse hettene i large rifle blir tilgjengelig rundt om i landet.

Jeg fikk tak i noen og ser frem til å prøve dem. I følge tråden her inne "Trange hettelommer" skriver @Ruger #1 at de er en drøm å sette i håndholdt, betyr det at de "myke" ala Federal? Det blir interessant å se hva andre her erfarer, spennende å se om det dukker opp flere alternativer som SP - LP - Magnum osv. 

 

(Nå skal en ikke spre rykter, en forhandler nevnte at det er tidligere "ansatte" fra Remington som står bak?)

 

White River.JPG

W.R. Primers.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeg har testet 100 stk. SP av disse hettene i en S&W revolver med trimmet avtrekk. Kom frem til at hettene befant seg et sted mellom Magtech og Federal i mykhet. Mykere enn Magtech, men hardere enn Federal.

 

Ved DA skyting med revolveren jeg brukte er det vanlig med klikk på rundt 20 prosent av skuddene med Magtech hetter. White River-hettene ga kun sju klikk totalt på hundre skudd i DA. Fikk hettene av en forhandler for å teste.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt noen hundre LR hetter. Har forstått at de skal være noe hardere en Federal men mykere en CCI. Ikke gjort noe test på dette selv. 

Greie å sette men nå skal det mye til at CoAxen ikke klarer det. 

Skal komme skal komme sp, sr, lr mag osv etterhvert slik jeg forsto. I og med at Landrø har tatt inn/bestilt WR hetter for 8 sifret beløp, blir det nok det dominerende hette merket framover.

Edited by RoarN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...