Jump to content

Jaktfelt og skillfefigur


fredriko

Recommended Posts

Hei, 

 

lurer på noe vedr skillefigur på jaktfelt, vi bruker 2 skillefigurer, er det da høyeste sum på figur nr 1 som da blir gjeldende dersom det er to stykker som skyter likt? 

eller er det sammenlagt begge figurer? 

ser ikke noe sted i treffdata man kan velge dette. 

 

Det var noen på forrige stevne som mente det var skillefigur nr2  og beste treff bakover som var gjeldene som standard dersom ikke annet var spesifisert. 

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis rangeres holdene fra siste til første og det brukes 1 skillefigur. Om dette fravikes må det i så fall opplyses om dette på forhånd. Hvilke muligheter som ligger i treffdata vet jeg ikke noe om.

For NJFF gjelder foreløpig denne:

https://www.njff.no/jaktskyting/terminlister-for-skytekonkurranser/Regler for jaktskyting NJFF 2020 -2024_WEB.pdf/_/attachment/inline/c2933217-6dfc-4607-8af6-6a3e051f270a:cc0ab39a1dda1009f891cfa2f9794fb78cc97c50/Regler for jaktskyting NJFF 2020 -2024_WEB.pdf

Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (5 timer siden):

Hei, 

 

lurer på noe vedr skillefigur på jaktfelt, vi bruker 2 skillefigurer, er det da høyeste sum på figur nr 1 som da blir gjeldende dersom det er to stykker som skyter likt? 

eller er det sammenlagt begge figurer? 

ser ikke noe sted i treffdata man kan velge dette. 

 

Det var noen på forrige stevne som mente det var skillefigur nr2  og beste treff bakover som var gjeldene som standard dersom ikke annet var spesifisert. 


På bojk (BuskerudOpplandjaktfeltkarusell) virker det som at det er den bakerste skillefiguren som gjelder først. Men jeg skjønner ikke hvorfor de to skillefigurene ikke blir lagt sammen?  En som har 10 poeng på første figur og 15 poeng på andre figur havner forran en som har 15 på første og 14 på den andre. I min verden har sistnevnte skutt best totalt sett...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Begnadøl skrev (11 timer siden):


På bojk (BuskerudOpplandjaktfeltkarusell) virker det som at det er den bakerste skillefiguren som gjelder først. Men jeg skjønner ikke hvorfor de to skillefigurene ikke blir lagt sammen?  En som har 10 poeng på første figur og 15 poeng på andre figur havner forran en som har 15 på første og 14 på den andre. I min verden har sistnevnte skutt best totalt sett...

 

helt enig meg deg der, det er dette systemet jeg prøve og forstå, men blir ikke særlig klok 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...