Jump to content

Skifte til links


tengerba

Recommended Posts

Jeg skyter i dag høyre, men har pådratt meg en varig øyesykdom som gjør at jeg har sterkt redusert syn på høyre øyet. Jeg har ikke tenkt å gi meg med jakt av den grunn så jeg lurer på om noen har noe forslag til hva jeg kan gjøre. Evt om noen har erfaring med å gå over til links fra høyre, eller har noen tips til hvordan man kan lære seg dette. Jeg er ingen erfaren skytter og skyter i dag ca 100skudd i året inkl oppskyting. Jeg er villig til tidoble dette hvis det er det som skal til.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt sikker på at du klarer ganske greit. Hvis du har ei børse av en eller annen type som kan brukes til tørrtrening er det bare å begynne hjemme.

Jeg har vært inne på samme tanken sjøl fordi jeg har 100% syn på venstre øye, ikke på høyre. Jeg har forsøkt meg litt og det virker ikke uoverkommelig. Få lånt deg ei linksbørse, og prøv noen skudd sittende på lav stubbe/krakk.

Link to comment
Share on other sites

Synes å huske att jeg leste rapportasje i Jakt eller Jeger hund og våpen for noen år siden der en børsemaker hadde lage til et nytt feste til kikkertsikte/rødpunkt der skytteren brukte venstre øye selv om han var retch skytter.Fiffig kontruksjon som såg ut til å virke fint.Vil tro det er enklere enn å bytte til links....

Kan se gjennom arkivet og se om jeg finner artikkelen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte skifte sikteøye.

Jeg valgte da å gå over til å skyte links i stedenfor å flytte siktet.

Solgte gamle rifler og kjøpte nye.

Med en del trening har dette gått bra. Det var vanskeligst å lære å skyte på nytt med hagle.

Tørrtrening er en fin ting. Litt men ofte er bedre enn mye men sjelden.

Lykke til, med din innstilling klarer du dette fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...