Jump to content

glock 17 gen 4 deler


freezingduck

Recommended Posts

Har god erfaring med Glockparts.com, mulig det er litt leveringstid på gen4-deler. Minus-connector bør gå bra, i en gen4 er den forventet å gi ca 5lb. Kjøp gjerne dot'en i tillegg i tilfelle minusen blir for lett over tid, avtrekket blir litt lettere etter hvert.

 

Edit:

Og nei, du trenger ikke tillatelse, verken import eller fra tante. :) forbehold om mulige restriksjoner fra selgere i USA, er ikke alle som er like ivrige på å selge våpenrelatert isenkram til Norge..

 

Sent from my Glock 17 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Connectoren er en avtrekksdel som gjennom sin utforming/vinkel bestemmer noe av avtrekksvekten på en Glock. Disse er merket med ulike symboler for hva de gjør med avtrekket. Standard umerket connector på generasjon 1-3 Glock gir rundt 5lb avtrekksvekt, mens en som er merket med minus skal etter sigende gi 3.5lb ( i realiteten er det vel nærmere 4-4.5lb). Man har også en pluss connector som gir ca 8lb, for de spesielt interesserte.

 

For 4.gen Glocker er det noe annerledes: pga at de måtte endre utformingen på avtrekkshuset for å korte ned på rammestørrelsen, ble også vinklene som bestemmer avtrekksvekten endret. Dette førte til tyngre avtrekk på gen4-modeller ved bruk av standard Glock connector, tror de lå på 6-6.5lb da de først ble lansert. Dette løste de med innføringen av en "dot connector" som tar avtrekket på gen4 ned til Glocks standard 5.5lb avtrekk. Den kalles dot fordi den er merket med en prikk i selve godset.

 

Man kan helt uproblematisk bytte connectorer mellom gen1-3 og gen4, jeg kjører en minus i min gen4 og ligger vel hårfint over minimum avtrekk for IPSC PD.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

For 4.gen Glocker er det noe annerledes: pga at de måtte endre utformingen på avtrekkshuset for å korte ned på rammestørrelsen, ble også vinklene som bestemmer avtrekksvekten endret. Dette førte til tyngre avtrekk på gen4-modeller ved bruk av standard Glock connector, tror de lå på 6-6.5lb da de først ble lansert. Dette løste de med innføringen av en "dot connector" som tar avtrekket på gen4 ned til Glocks standard 5.5lb avtrekk. Den kalles dot fordi den er merket med en prikk i selve godset.

 

Jeg har slitt med avtrekket på mim gen 4 siden den var ny, rundt 2009. Føles veldig tungt kontra gen 2-3 fra forsvaret. Nesten så jeg sammenligner den med "nappavtrekket" i gen 1. Klagde til butikk for flere år siden, men de sa den var normal.

 

Kan dette skyldes det som forklares her? Hva må jeg endre for å få tilsvarende avtrekk som Gen 3?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...