Jump to content

Hydrodip og holdbarhet?


ko-stens

Recommended Posts

Har lyst å gjøre noe med en svart Bergara BA13 TD, men å lakkere blir fort mindre pent om jeg skal gjøre det selv. Ser på Youtube at hydrodip kan være greia. Det ser jo ut som om det både er enkelt og kan gi bra resultat, men er det noe holdbart?

 

Børsa brukes stort sett bare i riflesekk (Vorn), så slitasjen blir vel egentlig stort sett bare å sette den i og ta den ut. Blir ikke store slitasjen av det, men en kan jo dunke borti noe i blant og.

 

Noen som har vært borti dette og har erfaring å dele?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte en haug lag med klarlakk (vanlig spraylakk) over dyppeprosjektet mitt. Selve malinglaget når du dypper noe blir absurd tynt, og siden du ikke kan ta flere strøk uten å ødelegge mønsteret blir det en ekstremt tynn og sårbar hinne. Men med klarlakk over har det hittil ikke vært tegn til slitasje. Nå må det nevnes at jeg ikke har påført rifla mi voldsomt med bruk og tilhørende slitasje etter at jeg utførte arbeidet, men jeg hadde forventet noen striper med bruken jeg hittil har utsatt den for. Men det har hittil latt vente på seg.

Husker ikke hvor mange lag jeg sprayet med, men det ble "en del". Fire eller fem tror jeg det ble.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, aps skrev:

Poseringsbildene mens du gne på handguarden slet ikke altså? 

Ikke veldig nei. :D

Men har jo dytta rifla relativt hensynsløst mot ulike skytestøtter/barrierer som stort sett har vært av tre under trening og konkurranser, samt litt slamring i våpenskapet, bagging og transport, tørrtrening og generell tafsing,  Har aldri mista rifla i steinrøysa, kjørt over den med en traktor eller brukt keymod-hullene til å trekke ut spiker med. Så spesielt hard slitasje er det ikke snakk om. Men det ser jo heller ikke ut til at trådstarter har tenkt til å utsette sin for den aller verste behandlingen heller.

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som om noe kløner som meg kan klare, skjønner jeg. Jeg er bare ikke i stand til å klare å lakkere pent, i hvert fall ikke så fort det kommer mønster inn i bildet. Tenkte en eller annen form for kamo. På en slik rifle kan en jo enkelt ta av fortreet og skru av kolben. Resten av rifla får være i fred, vel. må se om en finner noe som kan matche svart stål litt og da. :-) Klarlakk burde til og med jeg få til å få på uten at det begynner å renne.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...