Jump to content

Ny hagle i kaliber 20


j0oaa

Recommended Posts

Hei. Skal kjøpe ny hagle i kaliber 20. Prisklasse fra 15000,- og opp til 25000,-. Hvilket merke burde jeg gå for? Har sett litt på Beretta men det må da finnes andre merker som gjør jobben like godt.

Hvilken løpslengde er optimalt i kaliber 20, primert bruksområde blir støkkjakt etter rype. Har sett litt på denne; https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=98742490, men litt usikker når det kommer til løpslengde. Har liten mulighet og få teste haglene da jeg bor i Alta og våpenbutikkene her livnærer seg av og selge treningstøy og drikkeflasker framfor og ha ett utvalg av våpen inne.

Link to comment
Share on other sites

Du kan stole på ypperlig kvalitet i en Beretta 687.. De er mer forsegjord enn standard 686 som du også kan se på bildene så er "gravyr" og treverk bedre/penere.

Har selv en velbrukt 687 i kal 12 som har "gått langt" og uten minste funksjonsfel "ever".

 

Man kunne evt ønsket seg at løpet hadde vært 71cm, men avstandene er lange i områdene der du bor og denne bør være en drøm å bære... du får jo også en god slant til overs som kan brukes til kjøp av ammo :)

 

Du har ellers Browning i samme prisklasse og kvalitet som Beretta.

Jeg hadde nok selv ikke  ville brukt 25000.- på et nytt våpen uten først å ha sett og "kjent" på.

Tror egentlig du vil bli fornøyd med den Berettan, men forsikre deg om at den er en "høyre" børse (om du da selv skyter fra høyre aksel) og prisen bør kunne prutes noe.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Noen bør hive seg rundt på den der? vurderte den sjøl... 687 diamond pigeon i kaliber 20.. kan få selv en ihuga Browning dyrker til å sikle en smule.. løpslengde er litt smak og behag. Jeg bruker selv en Browning B25 kaliber 20 med 68 cm løp på fjellrype. 2.7 kg ren magi?. Har også en i kaliber 12 med 71 løp. Og en tolver til med 76 løp. Generelt blir børser litt mer pekbare med litt lengre løp. Men alt avhenger av modell og konstruksjon. Og egne preferanser. Men gå for all del etter en ekte 20 er. Ikke en 12 er med løpsett i kaliber 20. 

Edited by hovdeknuten
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...