Jump to content

Lee reloading stand


Polardego

Recommended Posts

Eg har det, kjøpte dette da eg måtte flytte inn i mindre leilighet og ble lei av å klampe fast pressa på en kjøkkenbenk med noe begrenset plass. Alt i alt fornøyd med det god og stødig så lenge det er vektet ned og det gikk nå forholdsvis greit å bruke det uten at det var vektet. Brukte det hovedsakelig med en Lee classic cast turret presse.

 

Om eg skulle si noe syns eg det er litt tungvint å bruke stående med en lang bevegelse på ladearmen som turreten har. Det blir så eg må bøye ryggen på nedslaget eg er 180 høy. Med en forholdsvis normal sittehøyde for meg synes eg den blir for høy å arbeide med, men det går meget fint med en kort krakk eller rimelig, justerbar og lav kontorstol.

 

Har akkurat flyttet til større leilighet og landlorden har gitt meg lov å bygge ladebenk forankret i vegg. Reloading standen blir med og kommer enda til å bli brukt den er meget fin å oppbevare presser på og utføre litt småarbeid på ellers.

 

Godt fornøyd, men ikke en fullverdig erstattelse for en god ladebenk :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tenkte samme ting i min tid, men så fikk jeg tak i denne for 500,-

https://www.rakuten.com/prod/black-decker-dewalt-wm525-workmate-hand-truck/204645093.html

 

Aldri angret eller sett meg tilbake. Legg en planke i midten sånn at bordet blir større, og du har plass til 2 presser, dvs 1 loadmaster og single press, pluss en mini klemmer og annet!

Har ikke bilde atm, men veldig praktisk sak, og når du engang flytter, så er den også en sak du kan klappe sammen og transportere ting med.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært fint med ett bilde av oppsettet ditt @Draugr 

Blir dette stødig nok ?

Jeg må over i nytt laderom og grovsnekring av skikkelig arbeidsbenk er utelukket.

Jeg kunne tenkt meg noe likt ditt opplegg for ladepressene ved siden av ett vanlig arbeidsbord

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
På 7/12/2017 den 19.48, Mix skrev:

Det hadde vært fint med ett bilde av oppsettet ditt @Draugr 

Blir dette stødig nok ?

Jeg må over i nytt laderom og grovsnekring av skikkelig arbeidsbenk er utelukket.

Jeg kunne tenkt meg noe likt ditt opplegg for ladepressene ved siden av ett vanlig arbeidsbord

Stødig blir det, dvs relativt. Eneste som skjer er om du må fullsize /down size ting og du trenger litt rå kraft, så må du kanskje holde den litt igjen. Beste hadde vært og bare bruke metall strips og bare skru et par fast i vegg og bord for og løse dette, men kan ikke der jeg sitter. Men er fullverdig og rimelig ladebord som har plass 2 til presser da. Ingen bilder på tlf atm, men kan prøve og poste senere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
På 7/12/2017 den 19.48, Mix skrev:

Det hadde vært fint med ett bilde av oppsettet ditt @Draugr 

Blir dette stødig nok ?

Jeg må over i nytt laderom og grovsnekring av skikkelig arbeidsbenk er utelukket.

Jeg kunne tenkt meg noe likt ditt opplegg for ladepressene ved siden av ett vanlig arbeidsbord

IMG_20171015_044458.jpg.fc4b9ed0acb2e23dc580a9549ef1e17b.jpg

Noe sånt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...