Jump to content

Prøve pistolskyting (evt begynne med PS)


Bullmastiffen

Recommended Posts

Ikke lenger så ung, men fortsatt knakande kjekk mann, rundt de 30 her som ønsker å prøve pistolskyting.

 

Hvordan går man frem?

Ta med seg legitimasjon, finne en pistolklubb, finne treningstider og banke på med lua i hånda og gebisset i baklomma?

 

Eller er det annen fremgangsmåte?

 

Kan nevnes at dette individet er fersk i "våpenverden" men fått litt hekta på ting som smeller, og sitter for øyeblikket våken og venter på at løvenskioldbanen skal åpne :)

 

Holder for øvrig til i Indre Østfold (ja jeg heter RAYMOND) så om noen i nærleiken har store vinger tas jeg gjerne under dem for en intro til håndvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Du er allerede på vei i riktig retning. Finn en pistolklubb og ta kontakt med dem, så hjelper de deg videre.

Du må gjennomgå et sikkerhetskurs i klubben. Men det er mulig du kan være med på banen et par ganger før du melder deg inn og tar kurset, slik at du kan få prøvd om dette er noe for deg.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=33&t=6448

Lykke til.

 

PS: Pistolskyting er GØY!! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kom gjerne til Halden hvis du er i nærheten, så skal vi ta både litt grunnleggende opplæring og prøving av alt du har lyst til. :mrgreen:

 

Jeg kan ihvertfall anbefale Mysen Pistollag på det varmeste, bra gjeng og flott anlegg. Hvordandet er med klubber ellers i indre vet jeg ikke, er vel ihvertfall noe på Ørje tror jeg? Hvor eksakt holder du til?

 

Men uansett, sjekk treningstider for din lokale klubb (er vel ingen som ikke har nettsider i dag?) og ta med deg en passelig dose godt humør og lærevilje, så går det nok kjempebra.

 

Lykke til, og god jul. Skyting er gøy.

Link to comment
Share on other sites

Hei, pistolskyting er veldig gøy, så jeg syns helt klart du skal prøve :)

 

Ta en titt her i denne tråden: viewtopic.php?f=33&t=6448 og finn deg en klubb som passer med avstand hjemmefra osv.

 

De fleste klubber har åpne treninger eller som hos oss i ASK, "rekruttskyting" der nybegynnere kan komme og prøve på litt.

Reis oppom klubbhuset en gang det er noe aktivitet, så treffer du nok en hyggelig gjeng som mer enn gjerne hjelper deg i gang med den nye hobbyen din ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

@Bullmastiffen: du er hjertelig velkommen til oss i Askim pk.

 

Her kan du starte sikkerhetskurs dag 1 om du vil, trenger ikke å vente på kurs om noen mnd, det er bare å begynne her :-) Du kan komme og prøve deg to ganger før du evt må begynne på sikkerhetskurset.

 

Vi skyter i fjellanlegget bak brannstasjonen i Askim.

Mer info på www.askimpk.no

 

Mvh

 

Roger Sommernes

Kasserer Askim pk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...