Ja endelig så var den her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Var på villmarksmessa ved Lillestrøm på Lørdag, jeg og guttungen dro av sted fulle av forventning. Forventningene innfridde til det fulle, dette var en praktfull og flott messe så hit dra vi selvfølgelig til neste år også. Vi var jo særlig spent på å få treffe Runar Høgfoss med kone og Helge Bergan, å måten vi ble mottatt på var enestående. Tre enormt flotte personer, med beina godt planta på jorda tok i mot oss som om vi hadde kjent dem i alle år. Dette varmet skikkelig. Så var det filmen, veien hjem i fra lillestrøm til Råde ble liksom uendelig lang med Rådyr og rådyrjakt nr 5 i handleposen. Så når vi parkerte i gården var ikke veien inn til dvd spillern lang. Hele familien satt endelig samlet forann tvn og var kjempe spente, tankene jeg gjorde meg var kan de atter en gang ha skapt en så god film som sine forgjengere? Ja spenningen var nesten til å ta og føle på, men som alltid så innfrir disse gutta så uendelig godt. Jeg syntes at alle filmene som kommer i fra Runar Høgfoss og Ole Chr Fallan er i en særklasse, å det er leit å si hvem jeg liker best men denne filmen syntes jeg kansje var den beste av dem alle. Den har spenning, humor, skuddsener og en del hvor man kan lære en del om feks drevprøver. Denne filmen viser virkelig hva jakt er, for som en del andre filmer viser så virker det som om det er mest interesant å vise felling av viltet. Det er vel ikke det som er det største ved jakt, men kun en bonus når man jakter. Når man setter seg ned å ser filmene i fra disse gutta her, så føler jeg at man får bli med gutta på jakt og at man blir en del av den. Jeg hadde aldrig før sett disse gutta i virkligheten, men følte4 virkelig at de var bekjente av meg, før vi traff dem på messa. En ting til som jeg syntes er virkelig unikt med disse filmene er personlighetene som er med, de setter en helt spesiell stemning i filmene. Her går det i livlig diskusjoner om hvilke hundetyper som er best, å det i en lun og fin tone og om gevir bedømmelse. Da selvfølgelig om hvem som er finest. Det er bare en ting å si om disse filmene, har du ikke disse så skaff deg alle sammen å jeg kan love deg at du har utrolig mye å glede deg til. Dette hjelper deg å komme gjennom sommern, så virker ikke vente tiden så lang frem til neste jakt sessong. Så til Runar og Ole Chr og resten av alle de som medvirker. Tusen Tusen Takk for atter en gledlig filmopplevelse. Dette er filmer som varmer en rådyrjegers hjerte.

For dere som bor i østfold og selvfølgelig andre steder i landet så er denne filme å få tak i hos Østfolds beste våpen jo jaktforetning: Winge våpen på Høyden i Rygge en foretning hvor den beste service er en selvfølge og eksperttisen er av topp kvalitet.
Mvh
Roger Hansen