Jump to content

CZ 75 TS CZECHMATE


Winge Våpen AS

Recommended Posts

Til informasjon fra håndvåpengutta i WVAS.

Nyhet fra CZ - 2 pistoler i 1 consept Open og Standard class.

Pistolen er laget av CZ Custom Shop for å kunne brukes i åpenklassen i praktisk skyting, spesielt i samarbeide med Matin Kamení?ek som er fabrikk skytter for CZ.

 

Denne modellen er bygget på den vellkjente CZ 75 TS modellen som faktisk veksler med 9x19, det er satt på en magasin brønn, alu skjefteplater, 4 portet compensator, slide racker, Tunet custom avtrekk, custom hane, kommer med dobbeltsidig sikring, forlenget magasin utløser,forbedret ramme med høyere grep, alle deler er lager av høykvalitets stål, og som CZ sier high reliability.

 

Det som er genialt med denne pistolern er at denne kan enkelt bygges om til en standard klasse pistol i 9mm (minor) som også kan brukes til feltskyting.

 

Pistolen kommer med følgende:

3 stk 20 sk magasin

1 stk 26 sk magasin

1 stk C-More rødpunktsikte med 6 MOA dot

1 stk C-More montasje

1 stk baksikte

1 stk slideracker

2 stk ekstra løp

1 stk ekstra ekstraktor

1 stk slidestopper

1 stk front del til løp med frontsikte

1 stk pussestang

1 stk pussebørste

1 stk Manual

1 stk kuffert

 

Bilder finner du her: http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=2225

Leveringstiden er estimert til ca 15 mai. 2010 og pris kommer om ikke så lang tid!

Skriveleif rettes til Rino :)

 

Mvh

 

Jan

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg tro skulle gå fint, kan sette kulene langt ut i den ramma der

Men tåler den det?

Eller blir det sleidesprekk og bitre tårer?

 

 

Ganske sikker på at den vil tåle en del, major er ikke hva det engang var, og kan man bruke patronlengder på 30-31mm er neppe trykket mer en friskt ladet fabrikk i 9mm

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Winge våpen fikk begge våpnene som kom til Norge, Rino har den ene og en annen toppskytter skal ha den andre. Jeg fikk prøve den igår på banen i moss, den funka med hard militær ammo (IMI - holder vistnok faktor på rundt 155) og mine konkurranse ladninger som på Kongsvinger Open ble målt til 126,7 i faktor. Så langt jeg kunne observere var det ingen som hadde problem med den. At den svelger 9 mm rundt major faktor er nå en ting men at den funker med "Production" ammo lover godt.

 

Edit: vanlig levering kommer igang til høsten.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Lagervare - spør forhandlere for å få etterrettlig svar men jeg mener å ha hørt april.

 

Erfaring - Det er vel bare Rino på Winge våpen som har erfaring og bruker å skrive her. Midt inntrykk er at de er godt fornøyd. Det ahr blitt meg fortalt at den ene stadig droppet magasin på MIO10 men det skyldtes at han kom bort i utløser under trekk = bruker feil som kan justeres og trenes vekk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...