Jump to content

Tilgjengelighet på .357 SIG ammo?


DogValley

Recommended Posts

Kjøpte en Glock 26 for kort tid siden, og fikk bl.a med en pipe for .357 SIG. Jeg syntes dette hørtes passelig eksotisk

og spennende ut, og så frem til å teste hva Glock selv kaller "Pocket Rocket".

 

Skuffelsen var stor da jeg etter en runde i nettbutikker oppdaget at det ikke fantes ammo i dette kaliberet.

Børselars hadde i følge nettbutikken 100 skudd liggende til 5 kroner smellen. Og jeg var villig til å betale det for å

teste vidunderet! Skuffelsen var stor da min utskremte medarbeider kunne konstatere at nettbutikken lå litt etter

reelt varelager.

 

En forespørsel hos min nærmeste forhandler endte i at de kunne bestille på neste lass som skulle inn i landet, men dette ville ta tid.

 

Så mitt store spørsmål er: Er det noen som kjenner til noen butikker som har ammo i .357 SIG liggende inne? Er lite lysten på en telefonrunde til samtlige forhandlere i Norge, men om det ikke kommer noen gode tips her er det siste løsning.

 

Krysser fingrene!

 

DV

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte bare teste dette... har 3 stk. .357 sig hylser, og disse fikk jeg ikke opp i støtbunnen på hverken G26, G19 eller G17.

Muligheten for at det går med litt vilje, vold og vazelin er jo tilstede...

 

Har du lyst å prøve med .357 sig hylser, før du kjøper ammo, kan jeg sende. Bare PM meg med adressa di.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte bare teste dette... har 3 stk. .357 sig hylser, og disse fikk jeg ikke opp i støtbunnen på hverken G26, G19 eller G17.

Muligheten for at det går med litt vilje, vold og vazelin er jo tilstede...

 

Det her ga meg frysninger inntil jeg oppdaget en ting...... jeg hadde skrevet FEIL!! Er i utgangspunktet en G27 jeg kjøpte, med pipe i 9mm og .357SIG.

Liten trykkleif.

 

Takk for tilbudet AmmoT, men med en G27 skal dette være mulig.

 

Da må jeg satse på et diesett da & gjøre litt research.

Link to comment
Share on other sites

Ja, i en 27 er dette greit!

Har en selv med det originale .40S&W-løpet og et ekstraløp i .357Sig.

Liker alt som er litt utenom A4, så jeg bare måtte ha .357Sig :lol:

Synes den er utrolig artig å skyte med i det kalibere, ganske så mye kjappere og hardere rekyl enn .40en

Er bare synd at den er så kronglete å lade ammo til.

Ihvertfall på Pro1000 pressa.

Den bratte lille flaskehalsen får ikke tak på hva som helst av kuler...

Tunge/lange blykuler funker best, men det er vel ikke polygonpiper så glad i i lengden!? :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...