Kenny Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Satt og skulle lade noe 223 i stad, trøkka et par hylser igjennom sizing dia uten problemer, men plutselig var det en som satt dønn fast! prøvde å ta i, men det endte med at jeg reiv hele hylsa ut av hylseholderen. Skrudde ut decapping pinnen og prøvde å banke ut hylsa den veien, først forsiktig, så hardere og hardere og HARDERE!!! Nix, den forb... hylsa sitter dønn fast!! Noen som har noe ninja triks for å få den ut, eller er jeg fucked?? Er ei carbid die fra RCBS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malt Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Hei har gjort det samme ein gong da tok eg å borra eit hull i bånn på hylsa , tok så å gjenga hullet , så la eg nokre muttera og skiver mellom dia og skruen så skrudde eg ut hylsa frå dia. Håper det går bra ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenny Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 hmm... god idè! rote rundt å lete etter gjenge tappene jeg "fikk" med fra verktøymakerlinja, i morgen, nå er det sengetid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamrud Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Her ser du henholdsvis "Stuck Case Remover" og "Stuck Case Puller" fra to forskjellige leverandører: Ikkeno' hokuspokus altså. Dette får du til etter en god natts søvn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aircooled Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Leste i en eller annen ladebok, at det finnes bare to typer hjemmeladere. De som har satt fast hylsa i dia, og de som ikke har gjort det enda . Been there, done that. Det er som foregående talere sier, bare borre ut, gjenge, og skru fankenskapet ut. Så kommer du til å smørre de neste 1000 hylsene ekstra nøye, og så skal du se det skjer igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phoines Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Satt og skulle lade noe 223 i stad, trøkka et par hylser igjennom sizing dia uten problemer, men plutselig var det en som satt dønn fast! prøvde å ta i, men det endte med at jeg reiv hele hylsa ut av hylseholderen. Skrudde ut decapping pinnen og prøvde å banke ut hylsa den veien, først forsiktig, så hardere og hardere og HARDERE!!! Nix, den forb... hylsa sitter dønn fast!! Noen som har noe ninja triks for å få den ut, eller er jeg fucked?? Er ei carbid die fra RCBS Velkommen i klubben - har et lignende prosjekt på gang med å få ut en hylse som er dønn fast i dien. Siden ting tar tid, har vi ennå ikke klart å få den ut, men vi håper at den ikke er ødelagt (hehe, dien altså). Vi tok og fylte hele hylsen med en epoxy lim og satte en bolt inni. Dette er nå størknet og er fast som f...prøvde å ta en wire i bolten og trekke hylsen ut, men av alle ting røk wiren, hehe! Det var ikke den tykkeste wiren, men neste forsøk vil bli med kjetting så kommer ikke jækelen ut da, ja, da må det ny die til . Men se også på sluttstykket.com der er det også mange gode forslag til hvordan hylser kan fåes ut av dien. Lykke til da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeivVidar Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Gjorde det med ei 222 hylse. varmet dia litt med skjærebrenneren vår og da datt hylsa ut av seg selv.. så lot jeg dia ligge å kjøle seg ned så den kjøles sakte. den funker som f Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espeng Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 har gjort dette ett par ganger ja, For å få ut hylsa igjen, trer jeg innpå en rørbit som er mindre enn dybdejusteringsmutteren på dia, deretter setter jeg hylsebunnen i ei skrustikke og skrur til som bare f.... skrur så bare ut hylsa med dybdejusteringsmutteren, noen ganger må det varmes lett før den slipper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikr Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 En kompis av meg gjorde dette i 338 win mag. han lærte å smøre hylser etter den gangen! har dog opplevd at det samme har skjedd meg i 308 win. men her kunne jeg a å klippe rundt hylsa slik at den kom fri uten at diesettet tok skade og at jeg trengte spesialverktøy..igjen, jeg lærte å smøre ekstra etter det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.