Jump to content

Hylse sitter fast i dia


Kenny

Recommended Posts

Satt og skulle lade noe 223 i stad, trøkka et par hylser igjennom sizing dia uten problemer, men plutselig var det en som satt dønn fast!

 

prøvde å ta i, men det endte med at jeg reiv hele hylsa ut av hylseholderen.

 

Skrudde ut decapping pinnen og prøvde å banke ut hylsa den veien, først forsiktig, så hardere og hardere og HARDERE!!! :twisted::twisted:

 

Nix, den forb... hylsa sitter dønn fast!! :evil:

 

Noen som har noe ninja triks for å få den ut, eller er jeg fucked??

 

Er ei carbid die fra RCBS

Link to comment
Share on other sites

Leste i en eller annen ladebok, at det finnes bare to typer hjemmeladere. De som har satt fast hylsa i dia, og de som ikke har gjort det enda . Been there, done that. Det er som foregående talere sier, bare borre ut, gjenge, og skru fankenskapet ut. Så kommer du til å smørre de neste 1000 hylsene ekstra nøye, og så skal du se det skjer igjen :oops:

Link to comment
Share on other sites

Satt og skulle lade noe 223 i stad, trøkka et par hylser igjennom sizing dia uten problemer, men plutselig var det en som satt dønn fast!

 

prøvde å ta i, men det endte med at jeg reiv hele hylsa ut av hylseholderen.

 

Skrudde ut decapping pinnen og prøvde å banke ut hylsa den veien, først forsiktig, så hardere og hardere og HARDERE!!! :twisted::twisted:

 

Nix, den forb... hylsa sitter dønn fast!! :evil:

 

Noen som har noe ninja triks for å få den ut, eller er jeg fucked??

 

Er ei carbid die fra RCBS

 

 

Velkommen i klubben :cry:- har et lignende prosjekt på gang med å få ut en hylse som er dønn fast i dien. Siden ting tar tid, har vi ennå ikke klart å få den ut, men vi håper at den ikke er ødelagt (hehe, dien altså). Vi tok og fylte hele hylsen med en epoxy lim og satte en bolt inni. Dette er nå størknet og er fast som f...prøvde å ta en wire i bolten og trekke hylsen ut, men av alle ting røk wiren, hehe! Det var ikke den tykkeste wiren, men neste forsøk vil bli med kjetting så kommer ikke jækelen ut da, ja, da må det ny die til :roll:. Men se også på sluttstykket.com der er det også mange gode forslag til hvordan hylser kan fåes ut av dien.

 

Lykke til da :!:

Link to comment
Share on other sites

har gjort dette ett par ganger ja,

 

For å få ut hylsa igjen, trer jeg innpå en rørbit som er mindre enn dybdejusteringsmutteren på dia, deretter setter jeg hylsebunnen i ei skrustikke og skrur til som bare f.... skrur så bare ut hylsa med dybdejusteringsmutteren, noen ganger må det varmes lett før den slipper.

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg gjorde dette i 338 win mag. han lærte å smøre hylser etter den gangen! har dog opplevd at det samme har skjedd meg i 308 win. men her kunne jeg a å klippe rundt hylsa slik at den kom fri uten at diesettet tok skade og at jeg trengte spesialverktøy..igjen, jeg lærte å smøre ekstra etter det..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...