Jump to content

Salgsverdi Garl Gustaf M96 6,5x55 med Aimpoint 3000


Ripen

Recommended Posts

Ny jaktrifle er i hus og det må ryddes i våpenskapet, jeg har et par gamle rifler som ikke vil bli brukt noe særlig og jeg tenker at i alle fall 1 av dem skal ut. 

Hva kan jeg få for en Carl Gustaf 6,5x55 med Aimpoint 3000 tro?
Er 2500,- realistisk og «riktig» pris?
Produsert i 1905, det er satt på jaktstokk, montert ekstra skyvesikring og jeg tror det er jaktavtrekk også. 
Fungerer kjempegodt og skyter pene samlinger, siktet fungerer like godt som når det var nytt, solide saker. 
Ikke gjenget for lyddemper, original lengde på løpet. 

Egentlig kunne jeg beholdt den men jeg tenker at rifla jeg har brukt på jakt inntil nå kan bli reserverifla mi. 
Dette er en Remington 700 kal 308 som også har Aimpoint 3000 sikte. 
Det er ikke demper på denne men tenkte jeg skulle få gjenget løpet så jeg har muligheten. 
Denne rifla skyter jeg også godt med, den har pene samlinger og jeg tenker at det er praktisk med 2 våpen i samme kaliber. 
Og det er vel ikke mye å få for en Remington 700 fra 90-tallet heller. 

For min del er det hjortejakt på Vestlandet som er bruksområdet, og det er mye drivjakt i bratt og ulendt terreng. Der har Remingtonen en fordel da den er relativt kort og lett sammenlignet med Garl Gustafen. 
Den nye rifla er enda kortere og lettere, i rustfritt med syntetstokk, så den blir uansett førstevalget. 

Edited by Ripen
Link to comment
Share on other sites

  • Ripen changed the title to Salgsverdi Garl Gustaf M96 6,5x55 med Aimpoint 3000

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...