Jump to content

Familie ferie og jakt i Sverige


Sakoen75

Recommended Posts

Vurderer å ta med to barn og den bedre halvdelen min til Sverige på kombinert ferie og jakt. 

Villsvin er noe som jeg går med en liten drøm om å jakte på og kona vil til Sverige så da ser jeg en liten mulighet for å kunne ta med familien på en tur når det begynner å bli vår i luften.

 

Har en på 8år og en på 6år som har vært eksemplariske og "pint" seg gjennom utallige timer på post og langs spor i surt og kaldt vær men de er like klare neste gang de kan bli med på jakt, ser for meg at kanskje villsvin på åte i Sverige i den varme tiden av året kunne være en fin overraskelse. 

Noen som har erfaring med åtejakt i Sverige på våren? Forstår det som at jakta starter 1 April og varer til 31 Januar.

Link to comment
Share on other sites

Har jaktet mye på villsvinåte i Sverige gjennom alle årstider. Den desidert fineste tiden er vår/tidlig sommer, dvs mai og juni. Da er kveldene lange og grisene kommer ofte mens det fortsatt er lyst. I juni har jeg hatt griser fremme så tidlig som fra 19.30-tiden mange ganger. På denne årstiden er også gressvaller veldig aktuelle med ferske varer for viltet. En stor forskjell fra Norge er at mange områder i Sverige har en utrolig høy viltbestand. Min bedre halvdel er med hvert år i juni, hun sier at det er som å sitte i en dyrepark. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...