Jump to content

Garanti på Gore-Tex bukse


BigBore

Recommended Posts

Kjøpte en Härkila Lakeland før jakten 2007. Jakka er tett og jeg er meget fornøyd med denne, men buksa lekker som en sil. Var ute å gikk tur nå og etter en halv time langs veien var jeg kliss blaut på begge lårene.... Jeg har ingen rifter eller sår i buksa.

Tipper den er brukt rundt 2 uker pr høst og et par ganger resten av året. Jeg syntes dette er for dårlig...

 

Problemet er vet at det bare er 1 år garanti på Gore-Tex..????

Link to comment
Share on other sites

Hva sier forbrukerkjøpsloven?

 

Har du vasket buksa? Og isåfall i henhold til anvisningene som lå med buksa og jakka når du kjøpte dem!

 

Ville i allefall reklamert og henvist til forbrukerkjøpsloven!

 

Dine rettigheter innenfor garantier og reklamasjonsrett:

En garanti er bare gyldig hvis den gir deg rettigheter i tillegg til det som følger av loven. Det er viktig å vite at selgeren aldri kan begrense dine lovmessige rettigheter. Selv om garantitiden er ute, vil du kunne klage innenfor forbrukerkjøpslovens frister.

 

Men jeg er ingen ekspert på disse lovene, du må sjekke litt på lovdata

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Såvidt jeg husker hadde Gore Tex ett års garanti en gang i tiden, men ble av den norske kjøpsloven tvunget til å godta vanlig norsk 2 års garanti. Gore Tex kjempet visst med nebb og klør og det de hadde av advokater mot dette, men måtte altså gi seg. Har jeg hørt. Så du kan gå ut fra to års garanti. Så gjenstår det å "bevise" at det ikke er din feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...