Jump to content

Hagleammunisjon til leirdueskyting


vetting

Recommended Posts

Hei. Jeg er ganske fersk i dette gamet, og trenger noen råd. Har fått min første hagle nå, en Browning B525. Har skutt litt før, men begynner nå å skal øve og gå på jakt. I tiden fremover kommer jeg til å skyte en del på leirdue. Det er stor forskjell på prisen på ammunisjon, og lurer derfor på hva dere bruker når dere skyter leirdue. Har lest en del om stålammunisjon, og skjønner at de fleste hagler tåler dette. Det er jo ganske mye billigere enn andre alternativer, så er dette veien å gå?

Link to comment
Share on other sites

Om man er ny i gamet er en tur på den lokale skytebanen veien å gå. Her kan man bli kjent med jegere og skyttere, knytte nettverk for framtidig jakt/jaktlag og endel har introtilbud til nye jegere/skyttere. Her vil det normalt være oppegående skyttere som både kan hjelpe deg med teknikk og valg rundt ammunisjon😊
 

Link to comment
Share on other sites

vsmeen skrev (18 minutter siden):

Om man er ny i gamet er en tur på den lokale skytebanen veien å gå. Her kan man bli kjent med jegere og skyttere, knytte nettverk for framtidig jakt/jaktlag og endel har introtilbud til nye jegere/skyttere. Her vil det normalt være oppegående skyttere som både kan hjelpe deg med teknikk og valg rundt ammunisjon😊
 

Har vært på skytebanen noen ganger, og har flere erfarne venner som skyter og som jeg skal gå på jakt sammen med :) Kan si at på skytebanen har jeg skutt med en hagle som skytebanen låner ut, og med deres ammunisjon. Husket ikke på å se over hva de brukte som øveammunisjon. En av vennene mine har egen leirduekaster, så kan gjerne øve sammen med han. Og i den forbindelse tenkte jeg på hvilken ammunisjon jeg skulle bruke til dette, da det blir skutt en del. Så tenkte kanskje da om stål er veien å gå. Til jakt har jeg allerede ammunisjon, men den koster litt mer enn det som kanskje trengs til øving?

 

Men tenker også det er greit å spørre om dette her på forumet.

Edited by vetting
Link to comment
Share on other sites

Kjøp den billigste lerdueammunisjonen du finner i 12/70 24g US7 stål.

Prisene har gått mye opp de siste årene, så det er sjelden man finner noe til under 4 kr pr patron. Da må man i så fall kjøpe hel eller halv pall.

Testskyt gjerne på papp på ca 25 m for å sjekke hvilken choke som gir best dekning.

1/4 eller 1/2 bruker å holde for de fleste.

Så er det bare å skyte og ha det gøy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...