Jump to content

357 Magnum, 38 Special


sfanett

Recommended Posts

nu kommer jeg plage dere igjen

Hadde sett meg ei rifle bøylerifle av kaliber 357 Magnum, 38 Special men leste i ladeboken var vis ikke bra bruke pistol ammunisjon i rifle. leste på et utenlandsk forum dem brukte pistol ammunisjon

Hva gjør dere?

Dette kaliber ser jeg har man mange muligheter med bruks områder også

Link to comment
Share on other sites

Det du leste var at ikke alle bøylerifler tåler maksladninger utviklet for de sterkeste revolverne etter den gamle trykkstandarden fra før starten på 90-tallet.

 

Bøyleriflene har ingen problemer med dagens 357 magnumammo.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke forskjell på ammunisjon til rifle og pistol i disse kalibrene. Men hjemmeladeren kan optimalisere for det ene eller det andre, emd f.eks. valg av raskere eller langsommere krutt. Jeg tviler likevel på hvor mye det er mulig å oppnå med det. I en solid revolver kan man jo også lade over CIP/SAAMI std om man har sånne ønsker, og slik ammo bør nok holdes unna mange bøylerifler.

Som @Torf sier kunne det du nevner være et problem før. Det fins revolvere som er betdelig mye mer solide enn de svakeste bøyleriflene, og trykkstandarden for 357 Magnum var opprinnelig satt for "menn", Mest mulig, for best mulig tall basically. Så hardt ladd 357 var ikke optimalt i enkelte bøylerifler - imidlertid slet denne ammoen ut en del revolvere også, og det er vel fremdeles en og annen topstrap i bane et sted... Derfor ble standarden endret, til et lavere trykk, som tar hensyn til "alt" av revolvere og rifler som er merket 357Magnum.

 

K

 

 

Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (1 time siden):

Det du leste var at ikke alle bøylerifler tåler maksladninger utviklet for de sterkeste revolverne etter den gamle trykkstandarden fra før starten på 90-tallet.

 

Bøyleriflene har ingen problemer med dagens 357 magnumammo.

leste ikke om bøylerifle men rifle. men jeg tenker nu hvorfor skal være et problem vis det kommer i fra usa

Link to comment
Share on other sites

orker ikke  starte ny emne hvor stor forskjell er på 44 Magnum, 44 Special og 357 Magnum, 38 Special skudd lyd, rekyl tilgjengelighet det man trenger til disse kaliber

også Har funnet meg ei kombi våpen 12 og 223

disse pistol kaliber skal jeg leke meg med for å få bil bedre skytter

forstår 38 special er ganske lik 22 sl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...