aamis Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Jeg har fått overdratt en BRNO 465 i kal .22 hornet fra høvdingen, og har en plan om gå etter rypa og til toppjakt. Jeg blir ikke helt klok på ammunisjonsvalget etter å ha trålet forumet og google.. Det fulgte med noen noen fmj, hulspiss, og blyspiss i 45gr. Terminalbalistikken har jeg ikke så god kontroll på, men min tanke er å nytte fmj på rypa. Duger denne til storfugl? Isåfall hvilken kule (hulspiss, blyspiss etc) Viltet skal selvfølgelig kunne fortæres.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polardego Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Vet ikke om det finnes andre enn RWS og S&B som produserer helmantel lengre. Ville ha testa S&B først da RWS er svindyr. Tror de koster over 20 kroner skuddet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 Bruk blyspiss på storfugl. Dette er ikke varminthastigheter, eller kuler for den del. K 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts