Jump to content

Havesyken, 300wm denne gangen


Parisva

Recommended Posts

Hei, 

 

Styggen på ryggen er fryktelig aktiv for tiden, og hvisker meg i øret at jeg MÅ ha en rifle i 300wm. (Ja, jeg må faktisk ha det…)

 

Dette har nå gått så langt at jeg vurderer å bare gi etter å handle meg ei ny rifle.
 

MEN, så får jeg noen (idiotiske?) innfall fra tid til annen, hva med å bygge om en rifle som en allerede har stående?! 

Hvorfor ikke bare montere for eksempel et lija løp på en låsekasse jeg allerede har stående i skapet ?🫣
 

Her trenger jeg litt innputt ifra dere på hva jeg skal gjør…. kjøpe en «skikkelig»? rifle i 300wm…, eller få bygge om eksisterende rifle(r)?

 

Jeg har en gammel CZ 550 i 308win, er det mulig å bygge om denne til 300win mag?

 

Har også en gammel HV Mauser M98 i 308win med ombygd hevearm, er dette noe å satse på?

  
 

 

Link to comment
Share on other sites

Har ingen spesiell kjennskap til cz 550, men det kommer vel egentlig mest an på lengden på låsekassa. Mener å huske at noen her inne har gjort det med en mauser. Men om det er en god idé skal jeg ikke uttale meg om. Men det dukker stadig vekk om veldig rimelige magnum børser på finn, som har gått veldig lite, av opplagte grunner. Jeg hadde satset på en av de, om du ikke er heldig og det dukker opp en i 300wm.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...