Jump to content

Walther P22Q Black 3,42" WA 22LR


KH

Recommended Posts

P22Q er vel nye versjonen og hakket over den gml P22, som vel må ha hatt det dårligste avtrekket jeg har vært borti...

Kombiner det med plastramme, dårlig Zamac-støp, lite vekt og dårlig balanse så må det sies at jeg har vært borti mye annet som er bedre... Mener å ha kjent på P22Q, og avtrekket det var bedre, men fremdeles langt unna f.eks x-Esse som blir omtrent samme størrelse.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt P22Q en stund, og sammenliknet med ruger sr22 og sigsauer 322 synes jeg den er best av de tre. Å sammenligne den med x-esse blir litt rart. P22Q har fått kritikk for funksjonsfeil sammen med sine søskenbarn i samme kategori. Dette er jo et våpen som opprinnelig ikke ble utviklet for nsf skyting. Jeg fikk den til å fungere veldig greit med regelmessig grundig puss og et stødig grep. Prøvde den med alt fra subsonic til velocitor, og skjøt til vanlig med cci standard uten problemer. Den blir fort møkkete på lik linje med alle 22 pistoler. Da må den pusses grundig. Det er den følsom for. Avtrekket er hardt, men presist. For å forbedre mekanismen filte jeg av "kanten" på hanen slik at sleiden gled lettere over den. En radius der hjalp mye. Jeg og jentungen skjøt noen stevner spesial med den, og hvis man bare har trent nok ø, kan man fint levere resultater. Men en stenvaag vil absolutt gi bedre resultater. Alt i alt syntes jeg waltheren ga masse glede både på klubben og på stevner. For min del ble den byttet ut med en colt government 380. Den gir enda mer glede, og et knepp dårligere resultater på stevner.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hva tenker TS å bruke denne til er mitt første spørsmål?

Plinke på hytta og generell moro? Sikkert like grei som konkurrentene av denne typen og prisklasse.

 

Tenker du NSF spesialpistol? Gå opp et par Bærums tiere først som sist og kjøp deg en X-esse.
Så slipper du noen måneder/år med frustrasjon før du ender opp med å selge den med tap og kjøpe deg en X-esse allikevel 😉

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...