Potten Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 Raskt spørsmål. Har en revolver liggende ute på Finn, og har fått forespørsel om å reservere den frem til papirer er ok. (Ca januar. Har foreløpig spurt om han oppfyller vilkårene for å få lisens på pistol.) Ser at det er vanlig å kreve et ikke refunderbart depositum. Hva er vanlig størrelse på dette? Jeg vurderer 1500-2000,- er det for mye da utsalgspris er 6000,-? Jeg tenker at er man seriøs så er man villig til å betale såpass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PalSor Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 Et depositum på 25% er helt ok synes jeg. Selv har jeg flere ganger betalt hele kjøpesummen selv om våpenet skal bli hos selger til papirene er i orden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skrueråmuttere Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 25 % virker riktig ja. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tg1 Posted September 21, 2023 Share Posted September 21, 2023 Har vært borti alt fra 10% til 100% depositum på kjøp av våpen. 25% virker ganske realt og greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts