Jump to content

Montere sluttstykke Tikka M55


askailand

Recommended Posts

Hei!

Jeg kjøpte meg nylig en Tikka M55 rifle. Veldig fornøy med den og gleder meg til hjortejakt i oktober. Etter oppskytining pusset jeg børsa og tok vanlig vedlikehold, ettersom jeg kjøpte den brukt å finn.no så tenkte jeg at jeg kunne gå over sluttstykket ordentlig også ettersom jeg ikke vet hvordan det har blitt vedlikeholdt av forrige eier (selv om alt annet er i veldig god stand). Etter litt knoting fikk jeg demontert tennstempelet fra sluttstykket. Nå sitter jeg med to deler, tennstempelet og sluttstykket hvor tennstempelet skal inn i...


Problemet mitt er at nå får jeg ikke tennstempelet tilbake, når jeg tok ut tennstempelet så tok jeg en omdreining av "cocking part" (vet ikke hva korrekt oversettelse er) for å få ut tennstempelet. Når jeg nå skal montere tennstempelet med sluttstykke så får jeg ikke dette til... Jeg har prøvd å vri, vri mens jeg trykker ned tennstempelet uten hell... Har prøvd å grankse internett for informasjon om hvordan man monterer et Tikka M55 sluttstykke men finner lite eller ingen nytting informasjon. Så siste utvei tenker jeg er å spørre om noen her har noen forslag eller som selv eier en Tikka M55 som har klart å demontere og montere sluttstykket sitt? Takk.

Vedlagt er et bilde av et montert sluttstykke jeg fant på google, den røde deler er den jeg ikke får satt sammen med resten av sluttstykket.
Kan gjerne laste opp bilde mitt demonterte sluttstykke ser ut hvis noen mener det kan hjelpe med "feilsøking". (Har ikke våpenet tilgjengelig i skrivende tid.)

Aslak :) 

P9012489.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...