Rugerdud Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 Som overskriften sier. Er det noen som får dette til å virke? Hvilke rifle bruker dere og har dere fått noe modifisert med sluttstukket? Det aktuelle våpen for meg er en Remington om det skulle ha noe å si. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted September 3, 2023 Author Share Posted September 3, 2023 Google sier at om jeg bygger om til Sako eller M16 utdrager så vil det virke. Så da får vi se når jeg blir lei 308 win om jeg velger en PPC eller går for det enkle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casey Jones Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 Jeg vurderte PPC i hine hårde, men endte opp på 6BR. I en Remington 700. Spørsmålet å stille er hva kan en PPC som en BR ikke kan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted September 3, 2023 Author Share Posted September 3, 2023 Skal en starte med slike fornuftige tanker som det der kan en jo bare gå for 6XC eller 6mm Creedmoor også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casey Jones Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 6XC er ikke mye fornuftig, finnes jo ikke Lapua-hylser! Kan gjøre mye ufornuftig med 6BR også. Gå i det minste for tight-neck, så du er nødt til å dreie hylsehalser. 1:14 twist i tillegg, så er du heelt sikker på at du ikke kan skyte fabrikkpatroner. Og i R700 kommer hettene til å krype inn i sluttstykket også, om du ikke lager foring for tennåla 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted September 3, 2023 Author Share Posted September 3, 2023 Godt det ikke er en 700 jeg har da At det ikke finnes Lapua hylser ser jeg ikke på som noe problem. Bruker stortsett Norma eller annet jeg har tilgjengelig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharpshooter Posted September 7, 2023 Share Posted September 7, 2023 I 2 Stolle Panda i 6PPC jeg skyter med har 308 Bolt, dvs den ble modifisert for å kunne skyte 6 Dasher i samme rifler. Ingen forskjell på utkast etter modifisering. John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts