Jump to content

Lokkefugl på sjø


olepolet

Recommended Posts

Hei!
Har prøvd å søke, men fant ikke noe som stemte helt.
Jeg har planer om å jakte sjøfugl, så tenkte å kjøpe en del lokkeender, er det en fordel at alle er av samme art? Tenkte kanskje å ha 6 stokkender(3 hanner og 3 hunner), men lurte på om jeg skulle ha det samme med kvinender.

Så har jeg prøvd å finne malen til njff skarv, men kan ikke finne en link som virker.

Takk for alle svar 😊

Link to comment
Share on other sites

Bare en fordel med flere forskjellige. Legg de i en åpen V på en grei skyteavstand, slik at den smale enden av Ven peker mot vinden.

Når det gjelder skarv kan du gjøre det ekstra enkelt og bruke 1,5liter brusflasker som du fyller litt sand eller vann i og lakkerer svart. Funker og med svarte "gammelmanns" paraplyer med spiss på toppen som du setter fast i sprekker.

Spennede jaktform, skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Sin12kal skrev (2 timer siden):

Bare en fordel med flere forskjellige. Mer trygghet.

Skarv kan du se på tegninger av på google vil jeg tro.

Har selv skjært ut noen skarver av finerplater. Du kan også kjøpe noen i neopren på nett.

Takk for svar :) leste på en gammel tråd her på kammeret at njff brukte å ha en mal, men ser ikke ut til at den er tilgjengelig lengre.

 

Link to comment
Share on other sites

rotorhead skrev (1 time siden):

Bare en fordel med flere forskjellige. Legg de i en åpen V på en grei skyteavstand, slik at den smale enden av Ven peker mot vinden.

Når det gjelder skarv kan du gjøre det ekstra enkelt og bruke 1,5liter brusflasker som du fyller litt sand eller vann i og lakkerer svart. Funker og med svarte "gammelmanns" paraplyer med spiss på toppen som du setter fast i sprekker.

Spennede jaktform, skitt jakt!

Takk! Det var gode tips! :) Da har jeg  litt å prøve.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...