Jump to content

WileyX Saber Advanced skytebriller - Erfaringer?


splitwingdun

Recommended Posts

Har det siste året blitt veldig ivrig på leirdueskyting, og har skutt med en 29kroners skytebrille fra jaktfall.

Disse funker helt greit, men kunne tenkt meg og ha muligheten til og variere på type glass i forhånd til lys osv.

Og ja, jeg har sett på C-mask.

Men etter ny sportinghagle, div utstyr og x antall tusen skudd så har jeg sett på et par fra Wiley til en litt mer fornuftig pris.

 

Spørsmålet mitt er da om det er noen erfaringer med Wiley X Advanced brillene?
De leveres med både grått, lys-orange og en lilla-rosa ish farge.

Vil gjerne høre folkets erfaringer. Ser rundt på stevner at det er mange som har WileyX briller.

 

Link: https://www.landro.no/wiley-x/116916/wiley-x-saber-advanced-grå-lys-orange--magenta-matt-sort-ramme

Link to comment
Share on other sites

Jeg har de der. Bruker dem til skyting, seiling, diverse. Det er helt supre, spesielt med strikken istf stenger - da henger de på selv om du får en halv fjord i trynet, og ødelegger ikke dempinga i øreklokkene, eller er vonde under samme.

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (49 minutter siden):

Jeg har de der. Bruker dem til skyting, seiling, diverse. Det er helt supre, spesielt med strikken istf stenger - da henger de på selv om du får en halv fjord i trynet, og ødelegger ikke dempinga i øreklokkene, eller er vonde under samme.

 

K

Ok, takk for svar! Hvordan synes du de tar lyset på himmelen i forhånd til leirdua?

Link to comment
Share on other sites

splitwingdun skrev (6 minutter siden):

Ok, takk for svar! Hvordan synes du de tar lyset på himmelen i forhånd til leirdua?

Ingen aning. Det hender jeg setter lerduene som lander ved 300-meteren vår på skivestativet og skyter dem med rifle - det er elt jeg vet om lerduer...

 

K

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, splitwingdun said:

Disse funker helt greit, men kunne tenkt meg og ha muligheten til og variere på type glass i forhånd til lys osv.

Jeg har ikke sånne briller du etterspør, jeg bruker stort sett ESS eller Magpul. Det jeg synes funker best er orange/lys orange glass helst uten polarisering. Det får leirduene til å poppe ut i forhold til blå (himmel)/grønn (skog) bakgrunn.  Det jeg ofte plages med på skytebriller i kombinasjon med hagle er at øvre del av ramma kommer i synsfeltet om brilla sitter lavt på nesen. Pilla har noen som er skikkelig høy i glasset.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...