Jump to content

Vedrørende garanti på kikkertsiker.


fredriko

Recommended Posts

Kjøpte en 3år gammel Leica PRS kikkert brukt på finn, 

jeg spør selger etter kvitteringen fra når han kjøpte den men selger klarer ikke å finne denne verken i papirform eller på e-post. 

Er det noen her som har erfaring med å sende inn en kikkert i forhold til garantisaker man mangler kvittering på? alt som fulgte med kikkerten når den var ny er med i eska, inkludert "sertifikatet" med serienummer osv. 

ikke noe problem med kikkerten nå, men tenker i fremtiden om jeg skal mase hull i hue på selgeren og få han til å frembringe kvittering eller om dette er et "ikke problem". 

 

Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (15 minutter siden):

Har du "sertifikatet" med serienummer mm. (kanskje også salgsdato?) vil jeg tro dette er grei skuring, men om du er skeptisk bør du sjekke ut med importøren Om oss - BressonShop.

Takk for tips, 

ringte dem nå, men de sa at det var Magne Landrø jeg måtte kontakte da de var importansvarlige for riflekikkerter til Leica, mens Bressonshop va kun kameraer etc. 

skal ta en tlf til Landrø å høre hva de sier :)

 

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg snakket med Landrø, 

de er ikke importør lenger da Leica har overtatt dette selv, men inntil videre så er det Landrø som håndterer garanti og servicer på Leica riflekikkerter. 

fikk også beskjed fra dem at kvittering var det ingen behov for, de hadde aldri hatt noe problem med Leica i forhold til det. 

så lenge man har serienummeret på kikkerten så er det godt nok :)

 

da ble hvertfall jeg noen kg lettere :D 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...